گلونی

پرداخت غرامت برای جان‌باختگان منا

شنبه پیکر ۹ تن از حجاج لرستانی وارد کشور شد. خبری از پرداخت غرامت ۵۵ میلیون تومانی به بازماندگان فاجعه منا داشت. شاهپور جمشیدی، مدیر کل بیمه ایران در استان لرستان ظهر شنبه در جلسه ستاد استقبال از پیکر حجاج لرستانی اظهار داشت: بیمه ایران برای غرامت فوت هر کدام از جان باختگان ایرانی حادثه منا مبلغ ۵۵ میلیون تومان در نظر گرفته است.

رئیس پلیس راهور بروجرد عصر شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به وقوع برخی تصادفات و اعتراضات برخی رانندگان تاکسی در این شهرستان ضرورت دارد طرح ترافیک در بروجرد اجرایی شود.

یکشنبه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری، امام‌جمعه پلدختر در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت حادثه منا، بی‌تدبیری آل سعود در میزبانی حجاج را محکوم کرد و اظهار داشت: بی‌کفایتی، بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی آل سعود عامل اصلی بروز این فاجعه و جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام بوده است.

سید فخرالدین رحمانی گفت: طی سال گذشته و همچنین سه ماه نخست امسال بیش از چهار هزار و ۹۲۶ فرصت شغلی از سوی فنی و حرفه‌ای لرستان ایجاد شده است. مدیر کل دامپزشکی لرستان هم از ارائه آموزش‌های لازم از سوی این اداره کل به سه هزار زن روستایی این استان خبر داد.

ظهر دوشنبه مراسم معارفه سرپرست جدید تعاون روستایی لرستان با حضور عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از تشکل‌ها و فعالان حوزه تعاون روستایی استان برگزار شد.

ولی‌الله میرزایی، فرماندار الیگودرز عصر دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به موفقیت‌های استانی کسب شده در حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر گفت: کسب این موفقیت‌ها قابل قدردانی است، اما با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان کافی نیست و لازم است در جهت موفقیت‌های ملی تلاش شود.

دادستان الیگودرز در جلسه شورای کشاورزی با اشاره به مشکل تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اظهار داشت: متولیان لازم است، قبل و یا حین انجام طرح‌ها هرگونه تخلف را اطلاع دهند تا از ادامه فعالیت متخلفان جلوگیری شود.

دوشنبه از هفته نهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور خیبر خرم‌آباد به مصاف نفت آبادان رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع آبادان خاتمه یافت.

فرماندار پلدختر سه‌شنبه خواستار برطرف کردن مشکلات ارتباطات و مخابراتی پلدختر شد.

فرمانده انتظامی بروجرد از کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در این شهرستان خبر داد. وی با بیان اینکه با تلاش نیروهای انتظامی شهرستان تاکنون ۳۰ درصد کاهش وقوع سرقت ها را داشته‌ایم گفت: همچنین کاهش ۴۳ درصدی قتل و کشف صد درصدی قتل را در شهرستان داشته‌ایم.

مدیر کل دامپزشکی لرستان هم خبری از واکسینه شدن ۹۰ درصد دام‌های عشایر لرستان داشت.

چهارشنبه یدالله ملکی در مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد خرم‌آبادگفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه آزاد خرم‌آباد که یک واحد جامع و دارای موقعیت ممتاز و امکانات آموزشی و پژوهشی محسوب می‌شود، ثبت‎نام کرده‌اند.

مهندس علی سالاروند بیان کرد: ریزگرد پدیده‎ای اتمسفریک بوده که خاستگاه آن، آلاینده‎های صنعتی، آمد و شد خودروها، آتش‎سوزی جنگل‎ها، گسترش بیابان‎ها، شخم زدن زمین در آب و هوای خشک و… است. امروز لرستان پنجاه و پنجمین روز آلوده خود را می‎گذراند و کیفیت هوای استان ناسالم است.

پنجشنبه روز جهانی کودک بود. داره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان لرستان به منظور گرامیداشت روزجهانی کودک و براساس برنامه‌ریزی تعیین شده ۱۶مهر با شعار”کودک،هنر و میراث فرهنگی”اقدام به برپایی نمایشگاه مشترک با کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان استان لرستان نموده است.نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سلسله جناب حجه‌السلام والمسلمین موسوی از امکانات و بخش‌های مختلف مجموعه تاریخی قلعه فلک الافلاک بازدید نمودند. مهندس صفی خانی مدیر کل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان لرستان به همراهی دکتر سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی استان از پیشرفت طرح مرمت سربازخانه در محوطه تاریخی فرهنگی باغ گلستان قلعه فلک‌الافلاک بازدید نمودند.

رئیس پلیس راهور بروجرد گفت: پلیس دوچرخه‌سوار این شهرستان برای نخستین بار در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. مدیر کل فنی و حرفه‌ای لرستان از ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی خبر داد و گفت ۲ هزار فرصت شغلی با احیای ۱۲ مرکز تولیدی و آموزشی در لرستان توسط این سازمان ایجاد شده است.

امروز حجت‎الاسلام والمسمین سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‎آباد با بیان اینکه مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، اعتماد به نفس و خودکفایی راه حل تمامی مشکلات کشور است. آمریکا هیچ‎گاه دست از شیطنت بر نمی‌داد و مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد بلکه مضر هم است. حجت‎الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نام گذاری روز خانواده گفت: خانواده از مهم‌ترین نهاد‌های جامعه است و درخانواده باید عنصرعفو وگذشت باشد و خانواده‌ها باید زندگی حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه (ص) را الگو خود در تمام مراحل قرار دهند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل