گلونی

کلاس‌های زبان فارسی در کرواسی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل ار ایرنا، کلاس‌های فراگیری زبان فارسی برای علاقه‌مندن ادبیات زبان ایرانی بر اساس توافق صورت گرفته با مسوولان دانشگاه زاگرب از روز پنجشنبه با حضور استاد اعزامی زبان فارسی آغاز شده است.

این کلاس‌ها که در دانشکده فلسفه دانشگاه زاگرب و برای دانشجویان علوم انسانی دایر شده به صورت دو واحد درسی و تحت عنوان اصول دستور زبان فارسی تدریس می‌شود.
«عبا چیچ» استاد رشته تورکولوژی دانشکده فلسفه دانشگاه زاگرب ضمن قدردانی علیرضا شادارام استاد اعزامی با اشاره به علاقه‌مندی شهروندان این کشور به فرهنگ و زبان فارسی از شروع کلاس‌های زبان فارسی در این دانشگاه استقبال کرد.
وی همچنین در خصوص نحوه ارائه آموزش زبان فارسی در این دانشگاه گفت: دو واحد زبان فارسی در این ترم برای دانشجویان علاقه‌مند ارائه می‌شود و با علاقه وافر دانشجویان به یادگیری بیشتر زبان فارسی امکان ارائه دو واحد دیگر نیز میسر خواهد بود.
استاد دانشگاه زاگرب همچنین افزود که دانشجویان و فرا آموزان زبان فارسی در کنار یادگیری این زبان زیبا با فرهنگ و تمدن ایرانی نیز آشنا شوند.
سید مجتبی اکرمی رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کلاس زبان فارسی در این دانشگاه و علاقه‌مندی دانشجویان کروات از مسوولین دانشگاه زاگرب و دانشکده فلسفه در سازماندهی این کلاس‌ها قدردانی کرد.
علیرضا شادارام عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور و استاد اعزامی زبان فارسی در مقدمه‌ای کوتاه به معرفی زبان فارسی پرداخت و با اشاره به کشورهایی که به زبان فارسی سخن می گویند به مناطقی که در آن زبان فارسی مورد توجه است و آموخته می‌شود اشاره‌ای کرد و زبان فارسی را زبانی شیرین و غنی خواند.
آموزش زبان فارسی همچنین از هفته آینده در دانشگاه «ری یکا» کرواسی برگزار خواهد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل