استقبال هیئت‌های خرم‌آباد از طرح محیط زیستی

چند روز پیش خبری در پایگاه خبری گلونی خبری منتشر شد مبنی بر تامین هیمه‌های مورد نیاز هیئت‌های خرم‌آبادی جهت حفظ محیط زیست. طی جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد مقرر شد که امسال هیئت‌ها از ضایعات چوب و الوار شرکت‌های پتروشیمی لرستان، زاگرس خودروی بروجرد و آمادگاه باباعباس استفاده کنند.

این کار کمک می‌کند به حفظ محیط زیست و برداشتن گامی در جهت حفظ درختانی که امسال در حقشان کم بی‌رحمی نشد. اما بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد که برای سال آینده بخاری‌های مخصوص تهیه شود تا به درختان آسیبی نرسد. وظیفه حفظ درختان بر عهده همه ماست و امیدواریم که طرح تهیه بخاری‌ها به طور جدی پیگیری شود تا سال آینده دیگر هیچ چوبی نسوزد. استقبال هیئت‌ها از این طرح بسیار امیدوار کننده است.

تصاویری از چوب‌های آماده شده برای مراسم عاشورا:

عاشورا، روز دهم از ماه محرّم. اهمیت این روز برای شیعیان به دلیل واقعه عاشورای سال ۶۱ قمری است. امام حسین(ع) در روز عاشورا به همراه یارانش در سرزمین کربلا در جنگ با سپاه کوفه به فرماندهی عمر بن سعد به شهادت رسید.

شیعیان همه‌ساله با آغاز ماه محرم به عزاداری می‌پردازند. مراسم عزاداری در بیشتر مناطق تا روزهای ۱۱ و ۱۲ محرم و در بعضی مناطق تا پایان ماه صفر ادامه می‌یابد. اوج این عزاداری‌ها در روز عاشوراست. این روز در تقویم رسمی ایران، عراق، افغانستان، پاکستان و هند، تعطیل است.
عاشور، عاشورا و عاشوراء، بنا به قول مشهور علمای لغت، دهم محرم را گویند و آن روزی است که حسین بن علی(ع) شهید شد. در «جمهرة اللغة» آمده است روز عاشورا پس از اسلام به این نام خوانده شده و در جاهلیت چنین نامی وجود نداشته است و در کلام عرب غیر از «عاشوراء» کلمه‌ای بر وزن «فاعولاء» وجود ندارد.

پایان پیام

 

کد خبر : 6820 ساعت خبر : 5:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6820
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات