اعزام دو ورزشکار لرستانی به قطر

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم، دبیر هیئت جانبازان و معلولان لرستان گفت: ۲ ورزشکار لرستانی تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی جانبازان و معلولان به مسابقات جهانی قطر اعزام می‌شوند.

محمد احمدی اظهار داشت: دو ورزشکار و یک مربی لرستانی به مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک ریو که به میزبانی قطر برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی جانبازان و معلولان، به‌منظور کسب سهمیه پارالمپیک ریو، ۲۵ مهرماه  راهی قطر است، افزود: مصطفی بهرامی به‌عنوان مربی و نیز محسن کائدی و سجاد حمیدیان ورزشکارانی هستند که از استان لرستان به این مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

دبیر هیئت جانبازان و معلولان استان لرستان بابیان اینکه در ورزش جانبازان و معلولان استان، ۱۶ رشته ورزشی در هر دو بخش خانم‌ها و آقایان داریم، عنوان کرد: سال گذشته، ورزشکاران جانباز و معلول استان در رشته‌های دوومیدانی، تیراندازی، بسکتبال با ولیچر و والیبال نشسته بانوان، ۱۲ مدال جهانی و آسیایی کسب کردند.

وی نبود اسپانسر را مهم‌ترین چالش پیش روی ورزش جانبازان و معلولان استان دانست و بیان کرد: سال گذشته چهار تیم باشگاهی داشتیم که امسال این تیم‌ها، به علت نبود بودجه و امکانات منحل شده‌اند والان هیچ تیمی برای اعزام به مسابقات کشوری نداریم و این فراهم نبودن شرایط لازم در استان سبب شده که بسیاری از ورزشکاران موفق استان در تیم‌های سایر استان‌های کشور فعالیت داشته باشند.

احمدی بابیان اینکه استان لرستان در بخش ورزش جانبازان و معلولان از استعداد، ظرفیت و توانمندی‌های بسیار خوبی برخوردار است، تصریح کرد: در رشته بسکتبال با ویلچر، یک ورزشکار ملی‌پوش داریم و سه ورزشکار دیگر نیز در این رشته به اردوی تیم ملی دعوت‌شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سه نفر از ورزشکاران استان در رشته والیبال نشسته بانوان، عضو تیم ملی هستند و سال گذشته نیز در مسابقات جهانی استرالیا در رشته تیراندازی، اولین سهمیه مسابقات پارالمپیک برزیل، توسط خانم معصومه خدابخشی دریافت شد.

دبیر هیئت جانبازان و معلولان لرستان با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها و کمبود اماکن ورزشی برای ورزشکاران جانباز و معلول استان، گفت: تیم فوتبال هفت نفره جانبازان لرستان یکی از بهترین تیم‌های کشور است و سال گذشته نیز قهرمان لیگ برتر شد ولی این تیم، اکنون هیچ مکانی برای تمرین ندارد و تمرینات تیم متوقف‌شده است و یا اینکه تیم شنای استان نیز استخری برای تمرین ندارد.

پایان پیام

کد خبر : 6376 ساعت خبر : 12:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6376
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات