انتخاب جودوکاران منتخب برای مسابقات کوارش

انتخاب جودوکاران منتخب برای مسابقات کوارش برای حضور در مسابقات جهانی

به گزارش پایگاه خبری گلونی ورزشکاران منتخب استان برای حضور در مسابقات جهانی کوراش مشخص شدند.
خانه‌ی جودو شهر خرم‌آباد امروز میزبان جودکاران منتخب استان در رده‌های جوانان و بزرگسالان جهت حضور در مسابقات جهانی کوراش بود.

این مسابقات صبح امروز با وزن کشی کار خود را آغاز کرد و در بعداز ظهر ساعت ۱۶ با حضور و نظارت نایب رییس فدراسیون جودو و سرمربی تیم کوراش آقای آرش میراسماعیلی مسابقات رسما افتتاح که نفرات برگزیده پس از پشت سر گذاشتن حریفای خود به ترتیب وزن ۶۰ تا ۹۰کیلوگرم: احسان بهرامیان، قاسم نوری‌زاده، محمد نیک‌آبادی، علی دهقانی‌فرد، سید علی‌اصغر موسوی به عنوان منتخبین تیم استان لرستان معرفی گردیدند.

در خصوص وزن‌های ۱۰۰ و بالاتر میراسماعیلی سرمربی تیم کوراش اظهار داشت می‌بایدکادر فنی دقت بیشتر نماید. شهر خرم‌آباد در ۱۴ و ۱۵ آبانماه میزبان مسابقات جهانی کوراش است.

کوراش

کوراش از اصطلاحات زبان‌های ترکی‌تبار برای نوعی از رشته کشتی اطلاق می‌شود. این رشته ورزشی کشتی در میان ترکان آسیای میانه مخصوصاً تاتارها رایج بوده و جشنواره‌هایی در میانشان موسوم به سابنتای برگزار می‌شود.

در این ورزش هدف اصلی گرفتن کمر حریف و انداختن وی با پشت به زمین است ودرایران به تازگی پس ازجدایی ازفدراسیون جودو زیرنظرفدراسیون ووشو فعالیت می کند .
با «سلام کردن» که با عبارت «تعظیم» (Tazim) شناخته می‌شود، مسابقه را آغار می‌کنند. برای امتیازدهی سه روش وجود دارد:

هلال (Halal): انداختن حریف با پشت به زمین با سرعت زیاد و نگهداری وی در آن وضعیت. بازیکنی که این فن را به صورت مستقیم اجرا می‌کند برنده مسابقه است.
یامبوش (Yambosh): فن یامبوش به انداختنی گفته می‌شود که وضعیتی شبیه هلال داشته باشد ولی فن هلال به صورت کامل انجام نگرفته باشد. امیتاز یامبوش نصف فن هلال است.
چالا (Chala): فن چالا مشابه یامبوش است و منجر به انداختن حریف می‌شود و معیار مشخصی برای امتیاز ندارد.

پایان پیام

 

کد خبر : 6766 ساعت خبر : 9:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6766
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات