ثبت‌نام بازدید از پناهگاه حیات‌وحش نایبندان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انجمن یوزپلنگ ایرانی    بازدیداز بزرگترین پناهگاه حیا‌ت‌وحش کشور و یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی را برگزار می‌کند. خلاصه این سفر که از شش آبان به مدت چهار انجام می‌شود به این شرح است:

یک روز گشت کامل در دل منطقه و چک کردن دوربین‌های تله‌ای انجمن یوزپلنگ ایرانی مستقر در نایبندان، عبور از یکی از زیباترین جاده‌های کویری ایران، جنگل عراقی (زیستگاه جبیر) و چشمه‌های آب گرم حیرت‌انگیز، کلاته آب‌بنه، بازدید از روستای نایبندان (روستای پلکانی در دل کویر)، آب گرم دیگ رستم، بازدید و اقامت در روستای زردگاه، قلعه مک شور، کویر سرد و گرم، یک شب اقامت در روستای زردگاه، یک شب اقامت در روستای علی‌آباد با تجربه زندگی بدون برق و گاز و برداشت آب از قنات در روستای خالی از سکنه همراه با غذای محلی.

انجمن یوزپلنگ ایرانی همچنین درباره این سفر هشدار داده است که این سفر جزء سفرهای خاص طبقه‌بندی می‌شود و دارا بودن روحیه مواجهه با شرایط غیرمتعارف از ضروریات آن است. اقامت ما در خانه‌ای در یک روستای متروکه در دل پناهگاه حیات‌وحش نایبندان و در آرامش کویر خواهد بود. آنجا فاقد برق و گاز و آب لوله‌کشی است و نزدیک‌ترین جاده آسفالته با آن ده‌ها کیلومتر فاصله دارد. برای استفاده از آب برای شست‌وشو باید سراغ قناتی رفت که در نزدیکی محل اقامت است.

برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

پایان پیام

کد خبر : 6270 ساعت خبر : 2:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6270
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات