جایزه‌ی بهرام صادقی

مهلت ارسال اثر به دومین دوره‌ی جایزه‌ی ادبی بهرام صادقی در آخرین روز مهرماه به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا شکراللهی، دبیر این جایزه، ضمن اعلام این مطلب از پیوستن کتابخوان «طاقچه» به این جایزه خبر داد و گفت: قرار است کاربران نرم‌افزار کتابخوان «طاقچه» هم به طور مستقل به ۳ اثر برتر خود از میان ۲۰ اثر منتخب جایزه امتیاز بدهند؛ یعنی داوری گروهی از خوانندگان در کنار قضاوت داوران خود جایزه. برای این کار ۲۰ اثر راه‌یافته به مرحله‌ی دوم مسابقه همراه با نقد مکتوب آن‌ها، هم‌زمان در سایت جایزه و در فروشگاه کتاب الکترونیک طاقچه منتشر خواهد شد.

جایزه‌ی بهرام صادقی

شکراللهی افزود: علاوه بر جوایز نقدی بخش اصلی جایزه که مجموعاً ۴۵ میلیون ریال است، نویسندگان سه اثر منتخب کاربران نیز مجموعاً ۳۰ میلیون ریال از طرف کتابخوان طاقچه دریافت خواهند کرد.

بنا به اعلام دبیرخانه‌ی جایزه، داوری نهایی این دوره از جایزه بر عهده‌ی فرشته احمدی، حسین پاینده، حسین سناپور و محمدحسن شهسواری است و علاقه‌مندانِ فارسی‌زبان با هر ملیتی از هر جای دنیا می‌توانند با مراجعه به سایت «خوابگرد» به نشانی www.khabgard.com از شرایط شرکت در مسابقه آگاه شوند و در آن شرکت کنند.

برنامه طاقچه

زمستان ۱۳۹۱ بحث راه‌اندازی نرم‌افزاری برای انتشار قانونی کتاب الکترونیکی روی دستگاه‌های هوشمند در شرکت «حصین‌همراه» مطرح شد. نام نسخه صفر طاقچه که در پاییز سال ۱۳۹۲ منتشر شد «کتاب من» بود. بهار ۱۳۹۳ در همایش ملی «کتاب الکترونیک» در دانشگاه تهران، به صورت رسمی و با نام «طاقچه» رونمایی شد. در بیست‌وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران، ۱۱۴موسسه و ناشر الکترونیک شرکت داشتند و غرفه «طاقچه» برگزیدهٔ بخش رسانه‌های دیجیتال شد. طاقچه در تابستان ۱۳۹۵ یک مسابقه کتابخوانی با همراهی برنامه تلویزیونی خندوانه برگزار کرد و در زمستان همان سال کتاب‌های صوتی نیز به فروشگاه کتاب اضافه شدند. سال ۱۳۹۶ شبکه اجتماعی طاقچه با نام «کتاب‌گردی» درون اپلیکیشن شروع به کار کرد. اوایل سال ۱۳۹۷ امکان کتابخانه همگانی (طاقچه بی‌نهایت) توسعه پیدا کرد.

پایان پیام

کد خبر : 6032 ساعت خبر : 11:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6032
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات