روزنامه‌ی لرستان/ ۱۱ مهر ۱۳۹۴

اخبار روزنامه‌ی لُرستان – مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
همین اول روزنامه بابت این چند روز که سایت ما درگیر بروز رسانی بود از همه شما عزیزان عذرخواهی می‌کنم. به هرحال برای هر تغییری کمی صبر و شکیبایی لازم است. ممنونیم که تحمل کردید و حالا در عوض ما هم اساسی در خدمت شما هستیم و سعی می‌کنبم غیبت چند روزه‌مان را جبران کنیم.

اولین خبر روزنامه امروز مربوط به حجاج لرستانی و حادثه منا است. امروز تسنیم نوشت پیکر ۹ تن از حجاج لرستانی امروز وارد کشور شد. محمد خسروی، مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: ۱۰۴ پیکر از حجاج ایرانی صبح امروز وارد فرودگاه تهران شدند که مقرر شد پیکر حجاج هر استان، به استان مربوطه منتقل شود. وی با بیان اینکه در فاجعه منا ۳۲ نفر از حجاج لرستانی که از کاروان‌های شهرستان بروجرد، الیگودرز، دورود و ازنا اعزام‌شده بودند جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: پیکر محمد روزبهانی، سید محمود شجاعی، عباس گودرزی، غلامرضا گودرزی و مرداد علی نصرالهی از کاروان بروجرد و پیکر مصطفی موسوی، مجتبی گرجی، محمدعلی روشنی و سید حسین حجتی از کاروان الیگودرز در لرستان تشییع می‌شود.

مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان بروجردی

مسلم پورقاسمیان، فرماندار بروجرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان بروجردی حادثه منا فردا رأس ساعت ۹ صبح با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می‌شود. پورقاسمیان با دعوت از عموم شهروندان به‌ منظور شرکت در این مراسم، گفت: عصر فردا رأس ساعت ۱۶ مراسم یادبودی به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطر جان‌باختگان بروجردی حادثه منا در مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان با حضور شهروندان و مسئولان برگزار می‌شود.

مهر امروز خبری از پرداخت غرامت ۵۵ میلیون تومانی به بازماندگان فاجعه منا داشت. شاهپور جمشیدی، مدیر کل بیمه ایران در استان لرستان ظهر شنبه در جلسه ستاد استقبال از پیکر حجاج لرستانی اظهار داشت: بیمه ایران برای غرامت فوت هر کدام از جان باختگان ایرانی حادثه منا مبلغ ۵۵ میلیون تومان در نظر گرفته است. وی با بیان اینکه این میزان غرامت در وجه بازماندگان حادثه منا پرداخت خواهد شد عنوان کرد: بر اساس آخرین تصمیمات گرفته شده مقرر شد مبلغ ۲۵ میلیون تومان علی الحساب به خانواده های حجاج پرداخت شود.

علی ابراهیمی، رئیس پلیس راهور بروجرد عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به وقوع برخی تصادفات و اعتراضات برخی رانندگان تاکسی در این شهرستان ضرورت دارد طرح ترافیک در بروجرد اجرایی شود. رئیس پلیس راهور بروجرد با اشاره به تلاش در راستای اجرای طرح ترافیک، عنوان کرد: مادامی‌که این طرح به‌صورت کامل در این شهرستان اجرایی نشود، می‌توان در قالب سه طرح با خودروهای شخصی مسافرکش برخورد کرد که این سه طرح شامل توقیف روزانه خودروهای متخلف در این زمینه، انتقال آن‌ها به پارکینگ تاکسیرانی و پارکینگ‌های هم‌جوار، استفاده تاکسیرانی از مأموران انتظامی به‌منظور گشت‌زنی در سطح شهر، اعمال قانون خودروهای متخلف در این زمینه و ساماندهی مسافرکش‌های شخصی ازجمله طرح‌های پیشنهادی در این زمینه است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

 

کد خبر : 5666 ساعت خبر : 11:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5666
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات