روزنامه‌ی لرستان / ۱۲ مهر

مروری بر خبرهای روزنامه‌ی لُرستان / ۱۲ مهر استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروزمان را با خبرهای خاکسپاری جان باختگان حادثه منا شروع می‌کنم. طی خبرهای تسنیم امروز پیکر این حجاج به خاک سپرده شد. پیکر سید مصطفی موسوی از جان‌باختگان حادثه منا امروز بر دستان مردم ولایت مدار شهرستان دورود تشییع و به خاک سپرده شد. مراسم تشییع سید مصطفی موسوی امروز با حضور معاون عمرانی استاندار لرستان، امام‌جمعه و فرماندار دورود، مردم این شهرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی امام‌جمعه این شهرستان عصر امروز در مسجد جامع پلدختر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری، امام‌جمعه پلدختر در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت حادثه منا، بی‌تدبیری آل سعود در میزبانی حجاج را محکوم کرد و اظهار داشت: بی‌کفایتی، بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی آل سعود عامل اصلی بروز این فاجعه و جان باختن حجاج بیت‌الله الحرام بوده است.

همچنین مراسم یادبود و گرامیداشت جان‌باختگان فاجعه منا عصر امروز هم‌زمان با سراسر کشور در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان بروجرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان صبح امروز در آئین تشییع پیکر پنج تن از جان‌باختگان فاجعه منا در میان شهروندان بروجردی، اظهار داشت: حاجیان سرزمین وحی در قربانگاه منا با لب‌تشنه و با اقتدا به سرور و سالار شهیدان جان خود را تسلیم خالق یکتا کردند. ابعاد گسترده جنایت آل سعود در منا با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از میان کشورهای اسلامی به دقت بررسی شود.
از خداوند بزرگ برای هم‌وطنان و هم استانی‌های عزیزمان که در اثر این حادثه جان خود را از دست دادند طلب مغفرت نموده و برای بازماندگان‌شان صبر فراوان خواهانیم. امیدوارم که دیگر روزنامه از این خبرهای ناراحت کننده نداشته باشد.

ایجاد فرصت‌های شغلی در استان لرستان

مهر امروز خبری از ایجاد فرصت شغلی در لرستان داشت. سید فخرالدین رحمانی گفت: طی سال گذشته و همچنین سه ماه نخست امسال بیش از چهار هزار و ۹۲۶ فرصت شغلی از سوی فنی و حرفه ای لرستان ایجاد شده است. وی با بیان اینکه این فرصت‌های شغلی با راه‌اندازی طرح‌های آموزشی و اشتغال محور در سطح استان لرستان ایجاد شده، عنوان کرد: این تعداد فرصت شغلی در بخش‌های مختلف تولید فرش دست بافت، تابلو فرش، کشاورزی، دامپروری، تولید گیاهان دارویی، جواهر سازی، تولید مبل، کارگاه‌های تولید کفش و کفی کفش و … ایجاد شده است.

مدیر کل دامپزشکی لرستان هم از ارائه آموزش‌های لازم از سوی این اداره کل به سه هزار زن روستایی این استان خبر داد.
وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های ترویجی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های بین انسان و دام در سطح استان عنوان کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های جدی دامپزشکی لرستان ارائه این آموزش‌ها به اقشار مختلف مردم است. مدیر کل دامپزشکی لرستان همچنین از ارائه این آموزش‌ها بین دانش آموزان لرستانی خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه نیز بیش از شش هزار دانش آموز استان در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

فارس هم امروز خبر خوبی از فرمانده انتطامی لرستان داشت. سردار محمد قنبری گفت: آنچه که وظیفه ما است و با همکاری دستگاه‌های قضایی انجام می‌دهیم، قرار است که بعد از هفته نیروی انتظامی که یکی از تدابیر کشوری نیز است، یک قرارگاه مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان لرستان دایر می‌شود.

به دلیل مشکلاتی که در زمینه بروزرسانی سایت داشتیم انتشار روزنامه لرستان و دیگر اخبار این چند روز با تاخیر صورت گرفت. از فردا به صورت روزانه با شما همراه خواهیم بود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

 

کد خبر : 5674 ساعت خبر : 11:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5674
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات