روزنامه‌ی لرستان/ ۱ مهر

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را با خبر افتتاح نمایشگاه کتاب آغاز می‌کنم. طی خبری که امروز تسنیم داشت، نهمین نمایشگاه کتاب لرستان ظهر امروز با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد، نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان و جمعی از مدیران افتتاح شد. این نمایشگاه کتاب در قالب ۱۸۰ غرفه راه‌اندازی شده و در آن بیش از ۳۵۰ هزار جلد کتاب به مردم عرضه می‌شود. کتاب‌های عرضه شده این نمایشگاه ۴۰ درصد تخفیف دارد که ۲۰ درصد از طریق خرید بن کارت‌های الکترونیکی به عموم مردم تخفیف داده می‌شود و ۲۰ درصد دیگر آن نیز توسط ناشرین حاضر در نمایشگاه تخفیف داده می‌شود. پس بشتابید که نهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان از یکم تا هفتم مهرماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی خرم‌آباد آماده بازدید از علاقه‌مندان است.

خبر دیگر تسنیم از شهرداری بروجرد بود. عباس شمس‌الدینی رئیس شورای شهر بروجرد، ظهر امروز در صحن رسمی شورای اسلامی شهر بروجرد، با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک کلنگ احداث دروازه قدیم شهرستان بروجرد در سه کلیومتری میدان آیت‌الله بروجردی به سمت اراک برزمین زده می‌شود، اظهار داشت: طراحی‌های اولیه این دروازه در دست انجام است که به‌زودی احداث آن نیز انجام می‌شود. شمس الدینی با اشاره به پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری بروجرد گفت: تا‌کنون دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به کارگران این نهاد مساعده داده شده و تلاش می‌شود با فروش و یا تغییر کاربری چند قطعه زمین در نقاطی از این شهرستان منابع مورد نیاز به منظور پرداخت مابقی حقوق کارگران تأمین شود.

روزنامه‌ی لرستان/ ۱ مهر

تسنیم امروز خبری هم از برداشت گندم در لرستان نوشت. به گفته مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان، در استان لرستان علی‌رغم مشکلاتی که در سال گذشته وجود داشت بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول به ویژه در بحث گندم به عنوان یک محصول استراتژیک برداشت شد.

خوشبختانه زمین بخشنده علیرغم همه بدرفتاری‌های ما هنوز مهربان است.

فارس امروز خبری از پرشدن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی دورود داشت. عصر امروز با حضور ماموران شرکت آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی کار پر کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی با حکم قضایی در شهرستان دورود آغاز شد. سرپرست اداره منابع آب شهرستان دورود در حاشیه این اقدام در جمع خبرنگاران گفت: اداره منابع آب شهرستان دورود باتوجه به وظایف خود و در راستای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با تعامل سازنده‌ای که با دادگستری داشته است، موفق به اخذ احکام قضایی پر و مسلوب‌المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز شهرستان شده است.

خبر آخر روزنامه‌مان خبر خوبی نیست. البته این خبر حکایتی کهنه است. طی خبری که مهر داشت در مرز دو شهرستان چگنی و پلدختر ۱۰ هکتار جنگل و مرتع سوخت. رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دوره چگنی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر گفت: آتش‌سوزی در کوه غالبی از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور ماه جاری آغاز و تا ساعت ۱۷ همان روز ادامه داشت.

این آتش‌سوزی با تلاش نیروهای امدادی و مردمی شامل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی دوره چگنی و بخش معمولان و پلدختر با دستان خالی خاموش شد. به علت نبود امکانات و کمبود نیروهای امدادی کار اطفای حریق با مشکل مواجه شد و بیشتر نیروهای عملیاتی که با دستان خالی به جنگ آتش رفتند به طوریکه متاسفانه بیش از ۱۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه غالبی دوره چگنی در آتش سوخت.

نبود امکانات و کمبود نیرو و سختی‌های خاموش کردن آتش‌سوزی‌های لرستان خبر تازه‌ای نیست. بارها و بارها گفته‌ایم، اما حتی اگر  اقدامی صورت نگیرد ما باز هم می‌گوییم و تکرار می‌کنیم. آنقدر که بالاخره کسی دلش به حال درختان بیچاره بسوزد و چاره‌ای بیندیشد.

عیدتان مبارک و آخر هفته‌تان پر از اتفاق‌های خوش.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5410 ساعت خبر : 8:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5410
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات