روزنامه‌ی لرستان/ ۵ مهر

روزنامه‌ی لرستان/ ۵ مهر

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی روزنامه امروزمان را با خبر روز جهانی گردشگری و ماجراهایش آغاز می‌کنیم. امروز مورخه ۹۴/۰۷/۰۵ که مصادف با روز جهانی گردشگری است با حضور جناب آقای دکتر سلیمانی مدیر کل محترم استان و جناب آقای بهاروند معاونت محترم گردشگری،فرماندار و ریاست آموزش و پرورش این شهرستان و جمعی از مقامات ومسئولین محلی زنگ گردشگری به صورت نمادین و در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی نورآباد به صدا در آمد.

در هماهنگی با برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی گردشگری،جلسه‌ای با حضور فعالان بخش خصوصی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مدیران هتل‌های استان و کارشناسان معاونت گردشگری در محل سالن جلسات اداره کل استان برگزار گردید و در این جلسه مقرر گردید که کلیه میهمانان مقیم در هتل‌های: ارشیا-مهمانسرای جهانگردی خرم‌آباد-کارون و رنگین کمان در مورخه ۹۴/۰۷/۰۵ از تخفیف ۵۰ درصدی رصد خانه کاسین بام خرم‌آباد بهره‌مند گردند و همچنین با توجه به اهمیت این روز که در تقویم جهانی(۲۷ سپتامبر) به عنوان روز جهانی گردشگری ثبت گردیده و به منظور پاسداشت این واقعه مهم که مصادف با روز ۵ مهر امسال می‌باشد بازدید از کلیه موزه‌های در اختیار این اداره کل رایگان می‌باشد.

روزنامه‌ی لرستان/ ۵ مهر

در ادامه فوق برنامه‌های ویژه هفته گردشگری،عصر امروز مورخه ۹۴/۰۷/۰۵ جناب آقای دکتر سلیمانی مدیر کل محترم میراث فرهنگی استان به همراه فرماندار محترم شهرستان دلفان و جمعی از کارشناسان جهت بازدید از چشمه آبگرم شهرستان دلفان به این منطقه ویژه و خاص اکوتوریستی استان رهسپار شدند.

دکتر سلیمانی مدیر کل محترم میراث فرهنگی استان در حاشیه بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان بروجرد ضمن اشاره به توانمندی‌های فراوان این شهر در انواع هنرهای دستی و بومی تصریح نمودند:که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام پذیرفته و با توجه به پیشرفت‌های ملموس در مرمت و تجهیز خانه تاریخی بیرجندی واقع در خیابان صفا،فاز اول خانه صنعت ورشو لرستان پس از تجهیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 تا به حال پاراگرافی با این همه خبر خوب خوانده بودید؟

طی خبری که تسنیم داشت معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد گفت: شهرک نمایشگاهی خودرو به منظور ارتقاء کیفیت بازار خرید و فروش به زودی در بروجرد راه‌اندازی می‌شود. وی با اشاره به ضرورت ساماندهی مشاغل مختلف در این شهرستان، افزود: ساماندهی مشاغل مختلف علاوه بر دسترسی آسان و سریع شهروندان به مشاغل مختلف می‌تواند به اطمینان بخشی شهروندان در انجام خرید با ضریب امنیتی بالا بینجامد.

امروز فرماندار جدید شهرستان دوره چگنی طی مراسمی در جلسه شورای اداری این شهرستان معرفی و منصوب شد.

برویم سراغ یک خبر محیط زیستی خوب برای پایان روزنامه. شکارچی غیرمجاز سه کبک در اشترانکوه دستگیر شد. در جریان بازرسی از متهم متاسفانه لاشه ۳ قطعه کبک وحشی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری، دوربین، چراغ قوه و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید. مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: این شکارچی متخلف با یک راس قاطر برای حمل آذوقه و ادوات شکار وارد منطقه شده بود د و با انواع روش‌های ناجوانمردانه از جمله کمین بر سر چشمه اقدام به قتل عام ۳قطعه کبک نموده.

امیدوارم بالاخره روزی برسد که کلا این خبرها از صفحه روزنامه‌مان حذف شوند و هیچ کجای دیگر هم نخوانیم که کسی اقدام به شکار و یا صید غیرمجاز کرده است. همه محیط زیست و طبیعت اطرافمان را دوست داشته باشیم و در رفتارمان تجدید نظر کنیم. البته این مدت زیادی است که من این آرزو را دارم ولی هنوز هم به تحقق آن امیدوارم.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5569 ساعت خبر : 9:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5569
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات