گلونی

روزنامه‌ی لرستان/ ۶ مهر

روزنامه‌ی لرستان/ ۶ مهر

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

به گزارش پایگاه خبری گلونی حالم خوب نیست. آنقدر که توان نوشتن این خبر اول روزنامه را ندارم. خبرم خبر تازه‌ای نیست. داستان دستان آتش است و تن بی‌پناه درختان سرزمینم. باز هم پلدختر. طی خبر مهر، امروز بخشدار معمولان گفت: بر اثر دو آتش‌سوزی جداگانه ۲۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر طعمه حریق شد. این آتش‌سوزی‌ها در دو منطقه «کوه چوک سبزعلی» و «کوه لاهور روستای بن تومان» بخش معمولان به وقوع پیوست. نخستین آتش‌سوزی در کوه‌های اطراف روستای چوک سبز علی در ساعت ۲۰ سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و هشت صبح چهارشنبه یکم مهر ماه پس از ۱۲ ساعت مهار شد. آتش‌سوزی در نقطه دیگر این کوه ساعت هشت صبح چهارشنبه یکم مهر ماه جاری آغاز و ساعت چهار بامداد شنبه چهارم مهر ادامه داشت. وی با بیان این که آتش‌سوزی مدام نبوده بلکه به صورت مقطعی صورت گرفته است گفت: آتش‌سوزی در کوه دوم در ساعت ۱۱ روز شنبه چهارم مهر ماه جاری در ارتفاعات روستای بن تومان در کوه لاهور آغاز و تا چهار بامداد امروز (دوشنبه) ادامه داشت.

خبر بعدی مهر پلمپ ۷۵۰ واحد صنفی در بروجرد است. فرمانده انتظامی بروجرد از پلمب ۷۵۰ واحد صنفی متخلف از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ درصد کاهش وقوع سرقت‌ها و ۱۳۱ درصد افزایش کشف جرائم را داشته‌ایم.

طی خبری که امروز فارس داشت تعداد کشته شدگان حادثه منا به ۱۷ نفر رسید. سیدحمید مصطفایی عنوان کرد: تعداد حجاج لرستانی که در حادثه منا تا این لحظه کشته شدند، از ۹ نفر اعلام شده قبلی به ۱۷ نفر رسیده است و بیشتر حاجیان فوت شده از کاروان‌های بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود بوده‌اند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۶ مهر

تسنیم هم امروز خبری از انتقال جنازه‌های حجاج به کشور داشت. مدیر کل حج و زیارت لرستان با اشاره به اینکه تیم‌های شناسایی با در دست داشتن تصاویر مفقودین این حادثه همچنان در حال جستجو هستند، افزود: فردا اجساد ۱۳۰ تن از شهدای ایرانی حادثه به کشور منتقل و به‌ صورت متمرکز تشییع و در گلزار شهدای شهر خود دفن می‌شوند. در این مرحله پیکر چند نفر از شهدایی که در مرحله نخست شناسایی شدند به کشور منتقل و مابقی اجساد نیز در مراحل بعد وارد استان لرستان می‌شوند. بر اساس آخرین آمار تعداد جان‌باختگان حجاج ایرانی به ۱۶۹ نفر، تعداد مفقودین به ۲۹۸ نفر و تعداد مجروحینی که در بیمارستان بستری‌شده‌اند به ۵۶ نفر رسیده است.

به نقل از فارس، ظهر امروز در مراسمی با حضور مدیر کل بهزیستی لرستان، امام جمعه ازنا، فرماندار و مسئولان شهرستان ازنا کلنگ ساخت مرکز کار درمانی بهزیستی ازنا که هزینه ساخت آن را خیر لرستانی تقبل کرده به زمین زده شد. تمام هزینه ساخت این مرکز که در زمینی به مساحت ۱۲۰مترمربع و اعتباری بالغ بر ۷۰۰میلیون ریال است را خانواده مرحوم حاج اسماعیل مرزبان تقبل کرده و بنا است، ظرف مدت دو ماه تکمیل و در اختیار معلولان قرار بگیرد.

حالا یک خبر هنری خوب دارم. حبیب جمشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گفت: گروه موسیقی تیام الیگودرز به عنوان گروه برتر بخش ویژه نهمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان انتخاب شد. این مسئول تصریح کرد: در این جشنواره که با حضور ۱۳ گروه منتخب در شهرستان بروجن استان چهار محال بختیاری برگزار شد، گروه تیام الیگودرز با درخشش در بخش ویژه عنوان برترین گروه جشنواره را کسب کرد.

درست است که خبر آغازین روزنامه خبر ناراحت کننده‌ای بود اما در عوض روزنامه را با یک خبر پیروزی به پایان می‌بریم که مهر نوشت. در هفته هشتم رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال ایران خیبر خرم‌آباد عصر امروز دوشنبه در ورزشگاه تختی این شهر با یک گل آلومینیوم اراک را شکست داد. خیبر خر‌م‌آباد با برتری مقابل آلومینیوم ۱۳ امتیازی شد و در جدول رده بندی لیگ دسته یک صعود کرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

خروج از نسخه موبایل