روزنامه‌ی لرستان/ ۷ مهر

روزنامه‌ی لرستان/ ۷ مهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

خبرهای امروز را با خبر روز آتش‌نشان آغاز می‌کنیم که فارس داشت. محمد غفاری،‌ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ‌بروجرد عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان در این شهرستان اظهار کرد: تعداد آتش‌سوزی منازل مسکونی در شش ماه نخست امسال ۳۹ مورد بوده ‌که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد و گفت: میانگین تماس‎ روزانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بروجرد ۶۰ مورد است که در فصول گرم سال بیشترین تماس‎ها مبنی بر گزارش آتش‌سوزی باغات و اراضی کشاورزی است.

مهر هم خبری از احداث سه ایستگاه اطفاء حریق داشت. فضل الله رشیدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد ظهر امروز در مراسم روز آتش نشانی و ایمنی که در محل سالن اجتماعات هلال احمر لرستان برگزار شد به اقدامات سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان در اردیبهشت ماه امسال برای پرسنل خود دوره‌های آموزشی اطفاء حریق، امداد و نجات، غواصی و … برگزار کرد. وی بر لزوم احداث سه ایستگاه اطفاء حریق در این شهر تاکید کرد.

طی خبر فارس، سیدحمید مصطفایی ظهر امروز گفت: تعداد حجاج لرستانی که در حادثه منا تا این لحظه کشته شدند، از ۱۷ نفر اعلام شده قبلی به ۱۹ نفر رسیده است. وی عنوان کرد: قرار است فردا پیکر پاک تعدادی از این جان‌باختگان به کشور باز گردد که قطعا تعدادی از حجاج لرستانی هم جزو آنها هست.

هوشنگ بازوند هم صبح امروز در جلسه هماهنگی و استقبال از جان‌باختگان لرستانی حادثه منا در خرم‌آباد ضمن تسلیت این حادثه اظهار داشت: بروز این حادثه ناشی از بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی رژیم آل‌سعود بود و به جای تدبیر برای مهمان‌نوازی پول و اعتبار خود را در اختیار داعش و رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند. بازوند خاطرنشان کرد: استقبال از پیکر پاک حجاج لرستانی در ورودی استان از سمت بروجرد و در میدان آیت‌الله بروجردی با هماهنگی فرماندار شهرستان بروجرد انجام می‌گیرد. استقرار سه نماینده استانداری لرستان، حج و زیارت این استان و هلال‌احمر در فرودگاه امام تهران برای تحویل پیکر پاک جان‌باختگان حجاج یکی دیگر از برنامه‌های کمیته استقبال از جان‌باختگان لرستان است.

روزنامه‌ی لرستان/ ۷ مهر

تسنیم امروز خبری از تعطیلی سینماهای لرستان داشت. غلام‌رضا منوچهری،‌مسئول امور سینمایی اداره کل ارشاد لرستان گفت: از ۹ سینمای موجود در لرستان پنج سینما غیرفعال است. وی با اشاره به تعطیلی چهار سینما در شهرستان خرم‌آباد، افزود: سینما سعید دلفان، به دلیل نداشتن تماشاچی، سینما عصر جدید به تملک بانک صادرات درآمده، سینما ایران خرم‌آباد به دلیل نداشتن مشتری کافی و سینما آزادی بروجرد نیز به دلیل تغییر کاربری تعطیل‌شده است که در این میان سینما فلسطین بروجرد و کیهان دورود به دلیل تعهداتی که داده‌اند فعال هستند. منوچهری برخورد سیاسی با سینما را کار درستی ندانست و بیان کرد: سینما یک فرهنگ است که متأسفانه وضعیت معیشت مردم و بالا بودن هزینه‌ها سبب شده مردم نتوانند از این فرهنگ استفاده کنند یا کودکان و نسل جدید را با آن آشنا کنند.

قطعا این اتفاق خوشایندی نیست و بهتر است که مسئولین توجه بیشتری به ایستگاه‌های فرهنگی لرستان داشته باشند. استانی که به طرز عجیبی نبود فرهنگسرا، خانه هنرمندان و… در آن پیداست. البته خدا را شکر که طرح‌هایی در این زمینه داده و صحبت‌هایی هم شده است. شما هم خبرهایش را در همین روزنامه‌مان خوانده‌اید. انشا‌الله که زودتر عملی شوند.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5603 ساعت خبر : 8:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5603
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات