روزنامه‌ی لرستان/ ۸ مهر

روزنامه‌ی لرستان/ ۸ مهر

به گزارش پایگاه خبری گلونی مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
اولین خبر روزنامه امروز خبر بازگشت حجاج لرستانی است. تسنیم امروز خبری از انتقال کاروان حجاج به کشور داشت. سید حمید مصطفایی با اشاره به اینکه امسال ۸۴۰ نفر از زائران استان لرستان به سرزمین وحی سفر کردند، اظهار داشت: در فاجعه منا دو کاروان از استان آسیب دید که در این حادثه ۳۲ نفر از زائران لرستانی جزء حادثه‌دیدگان بودند. وی با بیان اینکه از ۳۲ نفر حجاج لرستانی ۱۳ نفر مفقود و ۱۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند، افزود: پرواز دیروز جان‌باختگان به ایران لغو شده و عربستان هنوز اجازه انتقال جان‌باختگان به ایران را نداده است. جانشین مدیرکل حج و زیارت لرستان با اشاره به اینکه لرستان امسال شش کاروان حج اعزام کرده است، عنوان کرد: انتقال کاروان‌های استان تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد.

تسنیم خبری از شهردار خرم‌آباد مبنی بر ایجاد ۱۲۰ هکتار فضای سبز در خرم‌آباد داشت. یحیی عیدی‌ بیرانوند ظهر امروز در آئین تجلیل از فعالان حوزه گردشگری لرستان که به مناسبت روز گردشگری برگزار شد اظهار داشت: ظرفیت گردشگری استان به‌ عنوان یک‌ قطب گردشگری قابل‌ قبول است و این نعمت و لطف خدادادی و هدیه ارزشمند گذشتگان ما است که باید به‌خوبی از آن استفاده کرد. در حال حاضر۱۱۰ هکتار فضای سبز شهری در خرم‌آباد وجود دارد و در یک سال گذشته با حمایت‌های مجموعه مدیریتی استان، بسترهای لازم برای ایجاد ۱۲۰ هکتار فضای سبز شهری دیگر در شهرستان خرم‌آباد مهیا شده است. شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه عملیات احداث مجموعه آبشار طلایی دره گرم به مساحت ۴۴ هکتار از سال گذشته آغازشده است، عنوان‌کرد: نقشه فاز اول و دوم پل شاپور خواست به مساحت ۳۱ هکتار که یکی از میراث ارزشمند پیشینیان ماست طراحی و تهیه‌شده و به‌زودی در دست اقدام قرار می‌گیرد.

امروز در آخرین روز هفته گردشگری و در محل سالن آمفی تاتر اداره کل میراث فرهنگی استان،مراسم با شکوه و شایسته‌ای با حضور مقامات و مسئولین دولتی و بخش خصوصی وخبرنگاران و رسانه‌های مخلی برگزار گردید. دکتر سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی استان ضمن بر شمردن نقاط قوت مختلف گردشگری استان لزوم توجه بیشتر و بهتر بخش خصوصی به قابلیت‌های مختلف وپتانسیل‌های بی‌شمار استان را خواستار شدند.

امروز دو خبر محیط زیستی هم داریم. مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: منطقه اشترانکوه و دریاچه گهر جزء مناطق امن محسوب می‌شود که مجوز هرگونه ساخت و ساز در آن برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است. فتحی بیرانوند با بیان اینکه موافق احداث تله کابین در سایت گردشگری گهر نیستیم، افزود: در خبر‌ها آمده که این کار صورت می‌گیرد در حالیکه امکان آن فعلا وجود ندارد و میراث فرهنگی نیز بدون مجوز نمی‌تواند اقدام به این کار کند چرا که این منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است. خط‌‎های بالابر(تله‌کابین‌ها) با ایجاد فرسایش خاک و جاده کشی‌های افراطی و برش دامنه‌های پر شیب که موجب رانش زمین می‌شود و نیز تخریب مرتع یا جنگل در امتداد خط بالابر و در امتداد جاده‌های ارتباطی باعث تخریب در منطقه می‎شوند. همچنین آسیب جدی به اقتصاد محلی وارد می‎کند و باعث جایگزین کردن تولید کشاورزی و دامداری با گردشگری ناپایدار می‎شود.

روزنامه‌ی لرستان/ ۸ مهر

خب طبیعتا اگر قرار باشد احداث تله‌کابین آسیب‌های این چنینی وارد کند، احداث نشود بهتر است. ممنونیم از اداره کل حفاظت محیط زیست که به فکر هست و پیش از وقوع این اتفاق‌ها جلویشان را گرفت.

خبر دوم هم دستگیری صیادان در دورود است که فارس نوشت. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دورود از دستگیری صیادان ماهی قزل‌آلای خال قرمز در دورود خبر داد. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دورود با بیان اینکه براساس آخرین مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست بهای هر قطعه ماهی قزل‌آلای خال قرمز سه میلیون ریال است، گفت: همچنین براساس ماده ۱۸ قانون شکار و صید سازمان محیط‌زیست از حیث مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم بر حسب مورد شاکی یا مدعی خصوصی شناخته می‌شود.

فارس امروز خبری از کوهپیمایی خانوادگی در بروجرد داشت. رضا ایاز عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کوهپیمایی گرامیداشت روز خانواده در این شهرستان اظهار کرد: این کوهپیمایی خانوادگی با همراهی مربیان با تجربه و در روستای ونایی این شهرستان برگزار می‎شود.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5654 ساعت خبر : 10:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5654
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات