طرح ساخت کتابخانه توسط خیرین

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
با توجه به میزان کتابخوانی در کشور و خصوصا استان ما هرچه که طرح‌هایی در حمایت از این فرهنگ اجرا شود کم است. این را گفتم که برای شروع روزنامه بروم سراغ یک خبر خوب فرهنگی از معاون فرماندار پلدختر که فارس نوشت. وی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید گفت : اهمیت کتابخانه و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست ما باید خرید کتاب و مطالعه را جزء سبد خانوار قرار دهیم و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را باید رواج دهیم. بخشداران توجهی به قانون استفاده روستاهای بالای ۱۵۰۰ خانوار از کتابخانه در سال گذشته نداشته‌ از این‌رو این ظرفیت و فرصت را از دست داده‌اند در همین راستا می‌توانستند از ساختمان‌های مدارس و تعاونی‌های روستایی برای کتابخانه روستا استفاده کنند. انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در پلدختر باید شکل بگیرد و خیرین را به این کار مفید تشویق کنیم. فکرش را بکنید. انجمن خیرین کتابخانه‌ساز. از این بهتر چه؟

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی پلدختر هم در این جلسه بر ضرورت تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای کتابخانه شهرستان پلدختر تاکید کرد و گفت اگر فرهنگ مطالعه در منزل و خانواده تقویت شود، فرزندان ما در خانواده به فرهنگ‌پذیری می‌رسند و در نتیجه فرزندانی اهل مطالعه تحویل جامعه می‌دهیم.

طی خبری از تسنیم امروز دوازدهمین کانون زنان بازرگان کشور در استان لرستان با حضور نماینده اتاق ایران و عضو هیئت‌ رئیسه کانون زنان بازرگان تهران در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد. مسعود عرفانی نماینده اتاق ایران در این جلسه با اشاره به موضوع فعالیت کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان‌ها افزود: ساماندهی و توانمندسازی بانوان در استان متبوع برای ورود به عرصه فعالیت‌های تجاری، تولیدی و خدماتی یکی از فعالیت‌های این کانون است.

تسنیم خبری هم از طرح اهدای خون در محرم و صفر در لرستان نوشت. مدیر کل انتقال خون لرستان با اشاره به اینکه هر ساله در روز تاسوعا و عاشورا تعداد زیادی از مردم برای اهداء خون مراجعه می‌کنند، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای ساماندهی میزان خون‌گیری انجام‌شده که سازمان انتقال خون کشور طرحی به نام«نذر خون» را مطرح کرد تا با توجه به مراجعه زیاد مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا، در تمام ایام محرم و صفر خون‌گیری انجام شود. در این ایام سعی می‌شود با توجه به تعداد مراجعان، روزانه از تعداد مشخصی خون‌گیری شود، در شب و صبح تاسوعا، شب و صبح عاشورا در دو مرکز خون‌گیری خرم‌آباد و در شهرستان بروجرد خون‌گیری انجام می‌شود.

مهر امروز از توزیع ۲۰۰۰ کلاه ایمنی رایگان در لرستان خبر داد. حسن رحمانی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان ظهر سه‌شنبه در همایش «اجرای طرح‌های پنج گانه ایمنی» با اشاره به کاهش ۱۳.۵ درصدی آمار تلفات ناشی از تصادفات در استان لرستان اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای در راستای کاهش آمار تصادفات صورت گرفته که اجرای طرح‌های پنج گانه ایمنی از جمله این اقدامات است. وی از توزیع رایگان دو هزار کلاه ایمنی بین موتور سواران شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد، پلدختر، بیرانشهر و الشتر خبر داد و افزو : در این طرح هدف ما ارتقاء ایمنی راکبین موتور سیکلت، عابرین پیاده، سرنشینان وسایل نقلیه، وانت بارها و ماشین آلات و ادوات کشاورزی است. در سال‌جاری علاوه بر این، تعداد چهار هزار کتابچه ایمنی موتورسواران و عابرین پیاده، چهار هزار برچسب ایمنی شبرنگ برای آشکارسازی موتور سیکلت و ماشین آلات و ادوات کشاورزی و ۳۰۰ عدد چراغ قوه شارژی بین جامعه هدف در این شهرستان‌ها توزیع شده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 6763 ساعت خبر : 9:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6763
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات