عکس‌هایی از همایش شیرخوارگان حسینی

همایش شیرخوارگان حسینی عصر جمعه پس از برگزاری نماز جمعه و با حضور باشکوه زنان و کودکان در محل مصلای الغدیر خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در این همایش که اقشار مختلف مردم حضور داشتند مراسم عزاداری نوحه و سینه‌زنی در رثای شهدای کربلا به ویژه امام حسین (ع) حضرت رقیه (س) و علی اصغر (ع) برگزار شد.گزارش تصویری گلونی را از این مراسم ببینید. عکس‌ها از ولی‌الله میراسماعیلی است.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در افغانستان و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، ایران و… همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌گردد.

این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر نیز تشکیل شد. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، ۸۰۰ شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و تعداد شرکت کنندگان در آن چندصدهزار نفر تخمین زده شده‌است.

این مراسم که تعداد شرکت کنندگان در آن تنها در شهر تهران در سال ۱۳۹۰ بیش از یکصد هزار نفر تخمین زده شده‌است، در ایران ثبت ملی شده و در خواست ثبت آن در میراث جهانی یونسکو نیز ارائه گردیده‌است.

تاریخچه مراسم شیرخوارگان حسینی

نخستین همایش شیرخوارگان حسینی در سال ۱۳۸۲ برپا شد و پس از آن، هرساله ادامه یافته‌است. در محرم سال ۱۳۹۵ خورشیدی، چهاردهمین دوره از مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در شهرهای مختلف ایران و برخی کشورهای جهان برگزار شد. همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می‌شود و در سال ۱۳۹۵ خورشیدی نیز این برنامه در روز جمعه ۱۶ مهرماه در ۴۱ کشور و بیش از ۴۰۰۰ شهر و روستا برپا شده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 6557 ساعت خبر : 8:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6557
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات