فتح‌الله بی‌نیاز درگذشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی، استاد بی‌نیاز در سن ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

فتح‌الله بی‌نیاز متولد سال ۱۳۲۷ در مسجدسلیمان و دانش‌آموخته رشته برق از دانشگاه صنعتی شریف بود. او چندین کتاب را در حوزه رمان، داستان کوتاه و نقد ادبی منتشر کرده است. مکانی به وسعت هیچ (رمان)، حلقه نفوذناپذیر گرگ‌های خاکستری (رمان)، می‌روم که بمیرم (مجموعه داستان)، ستیزه‌جوی دلتنگ (رمان)، گل‌سرخ، ای تناقض ناب (داستان بلند)، نوعی خصومت (مجموعه داستان)، بعد از مرگ هنوز می‌میرم (رمان) و نقد، تحلیل و تفسیر چند داستان معتبر جهان از جمله آثار این نویسنده‌اند.

مراسم ختم این نویسنده و منتقد ادبی در روز پنج‌شنبه ۱۶ مهر از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود. این مراسم را خانواده و خواهران و برادر مرحوم بی‌نیاز برگزار می‌کنند.

او هم چنین تا خردادماه ۱۳۸۸ در مجموع ۱۵۱ جلسه نقد و سخنرانی داشته‌است. او به مدت ۱۲ سال عضو هیئت داوران جایزه مهرگان ادب (رمان و داستان کوتاه) بود. هم‌چنین داوری نهایی شماری از جشنواره‌های ادبی منطقه‌ای و استانی کشور را نیز به عهده داشت. تعداد زیادی از آثار بی‌نیاز پشت سد سانسور و ممیزی ماند و اجازه چاپ نیافت. او در فروردین ۹۴ طی مصاحبه‌ای گفت که ۱۵ کتاب از تألیفات او از وزارت ارشاد اسلامی مجوز دریافت نکرده و او «از خیر انتشار» این کتاب‌ها گذشته‌است.
بی‌نیاز عضو شورای سردبیری کتاب نقد نگره، دبیر بخش داستان و نقد ادبی مجله نافه بود.
فتح‌الله بی‌نیاز در ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ به علت ایست قلبی در تهران درگذشت.

فعالیت‌های مهندسی مهندسی

بی‌نیاز در عرصه مهندسی نیز چهره شناخته شده‌ای در زمینه برق و حفاظت کاتودیک بود. او طی بیش از سی و پنج سال مهندسی، بیش از صد و بیست مهندس، تکنسین، طراح و مترور جوان تر را حین کار در عرصه‌های برق، مکانیک، حفاظت کاتودیک، کنترل و اتوماسیون آموزش داده‌است. بی‌نیاز همچنین شش کتاب برای طراحی برق و کنترل و حفاظت کاتودیک نوشته‌است که آن‌ها را رسماً چاپ نکرده‌است، اما به صورت مرجع در اختیار مهندسین جوان و میانه سال قرار داده‌است.

پایان پیام

 

کد خبر : 5695 ساعت خبر : 1:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5695
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات