لرستان در هفته‌ای که گذشت

لرستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی شنبه‌ی هفته گذشته یک شنبه فرهنگی بود. گلونی خبری داشت از رونمایی کتاب «سمساری» رضا ساکی. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب لرستان از حضور ۳۰۰ ناشر برجسته استانی و کشوری در نمایشگاه کتاب این استان خبر داد. حبیب‌الله خجسته‌پور از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در این شهرستان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس آموزش و پرورش نیز می‌تواند از ظرفیت دانش‌آموزان برای هرچه پرشورتر شدن این همایش استفاده کند. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد از مرمت هشت خانه تاریخی در شهرستان خبر داد و گفت: از مرمت‎های صورت گرفته پنج پروژه مشارکتی انجام شده است. مهرداد فتحی بیرانوند اظهار داشت: تا کنون ۲۰ زیستگاه گونه سمندر در استان لرستان شناسایی شده است. رئیس حوزه هنری لرستان، محمدحسین امیدی‌پور با بیان اینکه مناسبت هفته دفاع مقدس حوزه هنری لرستان ویژه‌برنامه‌هایی برگزار می‌کند، اظهار داشت: فیلم «مزار شریف» ۳۰ شهریورماه با حضور فعالان فرهنگی استان رونمایی می‌شود.

یکشنبه ریس اداره محیط زیست نورآباد گفت: در راستای تفاهم نامه همکاری فی‌مابین اداره کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت اجرای برنامه‌های مشترک با هدف افزایش فرهنگ زیست محیطی و آموزش محیط زیست در سنین پایه، با حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان در کانون پرورش فکری کودکان در تابستان ۹۴اقدام به برگزاری کلاس‌های متنوعی به صورت کارگاهی و با تاکید بر حفظ محیط زیست با اولویت فرهنگ بازیافت نمودند. اداره میراث بروجرد خبری داشت مبنی بر مرمت خانه تاریخی گودرزی در شهرستان اشترینان. مدیرکل ثبت احوال لرستان در کارگاه آموزشی کاربران دفاتر پیشخوان که در سالن کنفرانس اداره کل ثبت احوال لرستان برگزار شد گفت در راستای اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی و توسعه دولت الکترونیک ۱۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت جهت اجرای طرح کارت هوشمند ملی در سطح استان راه اندازی شد.

لرستان در هفته‌ای که گذشت

دوشنبه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در کل استان طی سال جاری حدود ۱۰۰ هزار تن بوده است. مراسم افتتاح طرح تزریق واکسن فلج اطفال ظهر دوشنبه در مرکز بهداشتی درمانی شهید فطرس خرم‌آباد و همزمان با سراسر دنیا طی مراسمی با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مدیر واحد مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان و سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد برگزار شد. یکی از کارکنان شرکت گاز استان لرستان با هدف آشنایی مردم با خدمات دولت و با شعار مصرف صحیح گاز، مسافت خرم‌آباد تا مشهد را با دوچرخه پیمود. رئیس اداره محیط زیست سراب دوره هم خبری داشت از دستگیری ۲صیاد حرفه‌ای رودخانه کشکان که سابقه بد کیفری نیز در این زمینه داشتند.

بهترین خبر سه‌شنبه خبر راه‌اندازی خانه هنرمندان در لرستان بود. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از راه‌اندازی خانه هنرمندان استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: فرهنگ و هنر در استان لرستان و شهرستان‌ها قوام بخش هنر دینی و ملی ما و نیازمند توجه ویژه است. سه‌شنبه جشن ورود کلاس اولی‌ها به مدرسه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش ناحیه یک، دانش آموزان و اولیاء در مدرسه توحید شهرستان خرم‌آباد برگزار شد. مدیر حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی لرستان ۵۵ درصد کاهش‌یافته است، گفت: سالانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب از مخازن آب زیرزمینی لرستان برداشت می‌شود. خیبر خرم‌آباد در هفته هفتم لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور سه‌شنبه مهمان تیم فولاد یزد بود که نتیجه بازی تساوی شد.

چهارشنبه نهمین نمایشگاه کتاب لرستان با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد، نماینده ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان و جمعی از مدیران افتتاح شد. به گفته مدیر کل جهاد کشاورزی لرستان، در استان لرستان علی‌رغم مشکلاتی که در سال گذشته وجود داشت بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول به ویژه در بحث گندم به عنوان یک محصول استراتژیک برداشت شد. عصر چهارشنبه با حضور ماموران شرکت آب منطقه‌ای و نیروی انتظامی کار پر کردن چاه‌های غیرمجاز کشاورزی با حکم قضایی در شهرستان دورود آغاز شد. به گفته رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دوره چگنی گفت: در مرز دو شهرستان چگنی و پلدختر ۱۰ هکتار جنگل و مرتع سوخت.

لرستان در هفته‌ای که گذشت

پنجشنبه مرضیه قنبریان، مدیر کل استاندارد لرستان گفت: با توجه به غیراستاندارد بودن تجهیزات همه شهربازی‌های استان لرستان و اتمام مهلت آن‌ها برای استانداردسازی، فعالیت ۲ شهربازی دانشجو و خانواده خرم‌آباد متوقف شد. سعید اوحدی در رابطه با علت جان باختن زائران ایرانی اعلام کرد، دلیل این اتفاق، مسیر خاص رمی جمرات، خفگی و تنگی نفس بر اثر فشار زیاد و ازدحام جمعیت بوده است.

امروز حمید مصطفایی در مورد آخرین وضعیت کشته و مفقودشدگان لرستانی در حادثه منا اظهار داشت: تعداد کشته شدگان حجاج لرستانی در حادثه منا که روز گذشته به وقوع پیوست به ۶ نفر رسید. حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در مورد فاجعه منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج ضمن عرض تسلیت اظهار داشت: بی‌تدبیری، بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی آل‌سعود سبب کشته شدن تعداد زیادی از حجاج در حادثه منا در روز گذشته شد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 5449 ساعت خبر : 5:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5449
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات