مدرسه‌های خاص در لرستان صعب‌العبور

مدرسه‌های خاص در لرستان صعب‌العبور

به گزارش پایگاه خبری گلونی گودرز کریمی‌فر مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان لرستان در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد اظهارکرد: تعمیق باورهای اعتقادی دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ اقامه نماز و توسعه فرایند پرورشی در سایه حمایت و همراهی ائمه جمعه و جماعات و حوزه‌های علمیه امکان‌پذیر می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان لرستان خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شد که ۳۲۰هزار دانش آموز و ۳۰هزار فرهنگی خود را برای جهادی علمی و فرهنگی در سنگر مقدس مدرسه آماده کرده‌اند.

مدرسه‌های خاص در لرستان صعب‌العبور

وی آموزش‌و‌پرورش را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۴هزار و۲۰۰ آموزشگاه در قالب ۱۵هزار کلاس درس در ۲۵منطقه و شهرستان استان هم‌زمان با شروع سال تحصیلی با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق خود را برای تحقق سیاست‌های و برنامه‌های پنج گانه مقام عالی وزارت و شعارهای دستگاه تعلیم و تربیت لرستان مهیا کرده‌اند.

کریمی‌فر ساماندهی بهینه نیروی انسانی، ارتقاء کیفیت و بهره‌وری مدیریت آموزشگاهی، توسعه مشارکت همه‌جانبه، تمرکززدایی و بودجه‌ریزی عملیاتی را پنج سیاست وزارت خواند و گفت: در کنار این سیاست‌ها که برگرفته از سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی نظام است، ایجاد فرصت‌های عادلانه برای دسترسی به آموزش، ارتقاء کیفیت آموزش، توسعه فرایند تربیتی، بهداشت و سلامت، توسعه فناوری اطلاعات و تامین بهسازی و اعتلای منابع انسانی هم در آموزش‌و‌پرورش لرستان با دقت و حساسیت خاصی دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان لرستان ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از طرح‌های برجسته در آموزش‌و‌پرورش است که با رویکرد ارتقای صلاحیت‌های علمی و تخصصی و سطح معیشت فرهنگیان اجرا شده است.

وی ساماندهی بهینه نیروی انسانی را اولویت دیگر آموزش‌و‌پرورش برشمرد و گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی در رشته، جنس‌های مختلف با رعایت نیاز، مرتبط بودن رشته تحصیلی و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز از نیروهای پیش دبستانی استفاده خواهد شد.

مدیر کل آموزش‌و‌پرورش لرستان در ادامه به پوشش صددرصدی دانش آموزی در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: تمام تلاش آموزش‌و‌پرورش معطوف بر این حقیقت شده که هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.

کریمی‌فر به وجود بالغ بر ۳۵۰ مدرسه با دانش‌آموزان زیر ۵ نفر اشاره کرد و گفت: این افتخاری بزرگ برای آموزش‌و‌پرورش است که در مناطقی که هیچ‌گونه وسیله و امکانات ارتباطی وجود ندارد پرچم مقدس جمهوری اسلامی در اهتزار و تعلیم و تربیت در جریان است.

وی در ادامه پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول را ۹۵ درصد و متوسطه دوم را ۹۲ درصد برشمرد و گفت: بیش از ۶۹۰آموزشگاه ابتدایی استان با ۵۶هزارو ۱۰۰جلد کتاب و ۱۰هزار نرم‌افزار آموزشی و قرآنی تجهیز شده اند.

پایان پیام

کد خبر : 5969 ساعت خبر : 2:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5969
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات