مستند تلویزیونی حادثه منا

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت از ساخت مستند جامع فاجعه منا در آینده نزدیک خبرداد.

علیرضا تقی‌پور افزود: این مستند تلویزیونی به زوایای مختلف فاجعه منا می‌پردازد و این حادثه به صورت دقیق، بررسی خواهد شد.
وی اظهارکرد: در این مستند همچنین به صورت کامل و دقیق به بی‌تدبیری و کوتاهی‌های عربستان سعودی در بروز این فاجعه دلخراش پرداخته خواهد شد.
تقی‌پور افزود : قرار است این مستند به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه و از شبکه‌های برون مرزی صداو سیما نیز پخش شود.
وی از همه حجاج امسال که از این حادثه فیلم و عکس گرفتند خواست برای غنای بهتر این مجموعه این آثار را از طریق پایگاه خبری مشعر به نشانی اینترنتیwww.mashar-haj.comو یا نشانی تهران میدان انقلاب ضلع شمال شرقی میدان موسسه موسسه فرهنگی و هنری مشعر برای این مجموعه ارسال کنند.
امسال ۶۴ هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج حضور داشتند که از این تعداد ۴۶۴ تن در فاجعه دلخراش منا به دلیل بی‌تدبیری عربستان سعودی جان خود را از دست دادند که البته سازمان حج و زیارت مفقودان را هم جزو کشته شدگان اعلام کرده است.
سعید اوحدی ، رییس سازمان حج و زیارت روز گذشته اعلام کرد: در ادامه پیگیری‌های به عمل آمده از پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان مشخص شد که ۲۹ تن از ۶۵ حاجی ایرانی مفقود شده در عربستان به خاک سپرده شده‌اند.
اوحدی افزود: عملیات جستجو برای روشن شدن وضعیت ۳۶ تن باقیمانده همچنان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام

کد خبر : 6430 ساعت خبر : 3:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6430
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات