معرفی نامزدهای جایزه ادبی «آسترید لیندگرن»

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، جایزه ادبی «آسترید لیندگرن» اسامی نامزدهای مرحله نخست خود را اعلام کرد.

اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله اول جایزه ۴۰۰ هزار پوندی «آسترید لیندگرن» که عنوان گران‌قیمت‌ترین جایزه حوزه ادبیات کودک را یدک می‌کشد، اعلام شد.

۲۱۵ کاندیدا از سوی موسسه‌ها و نهادهای فرهنگی سرتاسر جهان به دبیرخانه این جایزه معرفی شده‌اند تا در رقابت سال ۲۰۱۶ شرکت کنند. «نیل گیمن»، «کوئنتین بلیک» و «شرلی هیوز» از چهره‌های سرشناسی هستند که داوری این جایزه را برعهده دارند. اسامی راه‌یافتگان به اولین مرحله این رقابت ۲۳ مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت اعلام شد.

در میان نامزدهای این دوره «آسترید لیندگرن» نام نویسندگان مطرحی چون «پاتریک نس»، «مگ روزوف»، «ژاکلین ویلسون» و «اورسولا لوگویین» به چشم می‌خورد. از دیگر نام‌های این فهرست می‌توان به «اریک کارل»، «لوییس لاوری»، «هری مک‌لاری» و «ایون کولفر» اشاره کرد. «مرجان ساتراپی» نویسنده رمان‌ ضدانقلاب «پرسپولیس» و سازنده فیلمی جنجالی به همین نام هم در این رقابت شرکت دارد.

به گزارش گاردین، نویسندگان و تصویرگرانی از کشورهایی چون کره‌ جنوبی، انگلیس، چین، آمریکا و… برای کسب «آسترید لیندگرن» ۲۰۱۶ تلاش می‌کنند. برنده نهایی این جایزه ادبی روز پنجم آوریل معرفی خواهد شد.

آسترید لیندگرن نویسنده بنام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب‌بلند» و «کارلوس روی پشت‌بام» بود. او سال ۲۰۰۲ در سن ۹۴ سالگی دیده از جهان فروبست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد او مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هرساله در این کشور برگزار می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه، تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان عنوان شده است. «موریس سنداک» و «فیلیپ پولمن» از جمله نویسندگانی هستند که پیش‌تر موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 6545 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6545
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات