وضع اسفناک بنایی که در خرم‌آباد ثبت ملی شد

هفتم شهریور در گلونی نوشتیم: سردر ۸۶ ساله وزارت طرق و شوارع در نزدیکی و حریم قلعه فلک‌افلاک قبل از ثبت ملی شدن وضعیتی اسفناک دارد. امیدواریم که میراث فرهنگی و شهرداری خرم‌آباد فکری به حال این سردر بکنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سردر ۸۶ ساله وزارت طرق و شوارع دیروز ثبت ملی شد اما اوضاع این سردر قدیمی هنوز اسفناک است. این عکس همین امروز صبح گرفته شده است و همان طور که مشخص است سریش اعلان‌ها و تبلیغات مغازه‌های اطراف و تابلوی خود پارکینگی که این سردر ورودی آن است نفس این بنای قدیمی را گرفته است. حالا باید دید آیا مسئولان بعد از ثبت ملی شدن آن فکری به حالش می‌کنند یا خیر.

به نقل از سایت وزارت راه‌وشهرسازی، از سال ۱۳۰۴ اداره‌ای به نام «اداره کل طرق و شوارع» در وزارت فلاحت و تجارت و فوائد عامه به منظور اقدام موثر برای ساختمان راه‌ها، نگهداری و بهره‌برداری تشکیل گردید. اداره کل طرق و شوارع، راه‌های کشور را به نواحی مختلف تقسیم و مسئولیتی برای اداره امور تعمیر و نگهداری آنها معین کرد.
در سال ۱۳۰۸ به موجب قانونی که از مجلس شورای ملی گذشت، اداره کل طرق و شوارع به وزارت طرق و شوارع تبدیل شد. با تاسیس وزارت مذکور راه‌سازی در ایران گسترش یافت و با امکاناتی که تدریجا فراهم شد برنامه‌ها و پروژه‌های راه‌سازی ادامه پیدا کرد. در سال ۱۳۱۵ وزارت طرق و شوارع با تصویب مجلس شورای ملی به وزارت راه تغییر نام یافت.

پایان پیام

کد خبر : 6279 ساعت خبر : 11:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=6279
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات