گلونی

استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:
با آرزوی قبولی عزاداری‌های شما عزیزان به درگاه حق تعالی روزنامه امروز سوم آبان ماه را با یک خبر خوب برای محیط زیست‌مان آغاز می‌کنم. امروز مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی خبر داد. فرزاد محمدی طی خبری از مهر اینطور گفت: استقرار صنوف در همه شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده استان از جمله خرم‌آباد، بروجرد، دورود و الیگودرز توجیه پذیری دارد که شهرک شماره دو خرم‌آباد به صورت پایلوت برای اجرای این طرح تعیین شد. با ارائه پیشنهادات اتاق اصناف می‌توان صنوفی مانند مصالح ساختمانی، نجاری و تولید «ام دی اف»، آهن آلات و خرید و فروش ضایعات فلزی به شهرک‌های صنعتی منتقل کرد. وی با بیان اینکه این امر می‌تواند در کاهش مشکلات زیست محیطی، آلودگی صوتی و همچنین کاهش ترافیک شهری نقش بسزایی داشته باشد گفت: در این راستا این شرکت آمادگی دارد نهایت مساعدت را برای استقرار صنوف تولیدی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی داشته باشد.

خبر دیگر مهر برگزاری مسابقات کشتی و تکواندو در دانشگاه لرستان بود. خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان صبح امروز گفت: این مسابقات بین دانشگاه‌های لرستان، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، کردستان، نهاوند، ملایر، آیت الله بروجردی، صنعتی همدان، ایلام، و سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار خواهد شد. مسابقات تکواندو از سوم تا ششم و کشتی از هفتم تا دهم آبان ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. اسکان دانشجویان دختر در مهمان‌سرای دانشگاه صورت می‌گیرد اما به دلیل بالا بودن تعداد پسران که بالغ بر ۲۰۰ نفر هستند اسکان آنها در اردوگاه کمالوند خواهد بود.

امروز مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبری از مقاوم‌سازی ۹۶ هزار واحد روستایی در لرستان داشت و گفت: از سهمیه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی سال ۹۳ استان بیش از دو هزار و ۶۹۰ متقاضی را به بانک‌های استان برای دریافت تسهیلات معرفی کرده‌ایم. وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۴۶ درصد متقاضیان در این زمینه به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند عنوان کرد: در نهایت تا کنون انعقاد قرار داد پرداخت تسهیلات هزار و ۱۰۰ واحد از سوی بانک‌ها صورت گرفته است.

طی خبری که امروز تسنیم داشت ناصر سپهوند مدیر کل پدافند غیر عامل لرستان صبح امروز در جلسه پدافند غیرعامل که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشت: چهار کمیته آموزشی فرهنگی، برنامه‌ریزی اجرایی، اطلاع‌رسانی تبلیغات و پشتیبانی در راستای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل تدارک دیده‌شده است. رزمایش عمومی و تخصصی، مبارزه با تب کریمه کنگو، قطع برق شهرستان خرم‌آباد و نشت گاز کُلر در هفته پدافند غیرعامل اجرا می‌شود و همچنین اجرای یک دوره مسابقات ورزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر، تدوین و تشریح پدافند غیرعامل توسط امام‌جمعه هر شهرستان، درج تدابیر مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل و شعار هفته در سربرگ نامه‌های اداری در طول هفته انجام می‌شود.

روزنامه را با خبر مربوط به محیط زیست آغاز کردم و با یک خبر محیط زیستی هم به پایان می‌برم. احمد عبدی‌زاده معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار داشت: به دنبال استقبال گسترده شهروندان بروجردی در راستای برگزاری برنامه‌های هماهنگ پاک‌سازی محیط‌زیست و معابر شهری تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت از محیط‌زیست در این شهرستان با حمایت سازمان‌های مرتبط شهرداری تشکیل می‌شود. وی با اشاره به فعالیت خودجوش و مستمر علاقه‌مندان به پاکسازی شهر در بروجرد، افزود: این نهادها در سایه مشارکت و حمایت سازمان‌های مرتبط شهرداری در راستای تهیه امکانات موردنیاز آن‌ها و نیز فضاسازی انجام این برنامه‌ها تشکیل می‌شود.
آفرین بر مردم بروجرد که چنین تصمیمی گرفته‌اند و آفرین بر شهرداری که حمایت می‌کند. به امید روزی که در تک تک شهرهای استان این تشکل‌ها به صورت خودجوش تشکیل شوند و ما هم فقط خبرهای خوب محیط زیستی بخوانیم. انشاالله.
پایان پیام
گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل