گلونی

برخورد با قاچاقچیان پرندگان

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه را با یک خبر محیط زیستی خیلی خوب از فارس آغاز می‌کنم. اصلا بهترین خبر برای شروع روزنامه همین خبرهای محیط زیستی است. قبلا هم گفته‌ام. امیرحسین زلقی، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست دورود عصر امروز در جمع خبرنگاران در دورود با تاکید بر برخورد جدی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دورود با قاچاقچیان پرندگان شکاری در شهرستان دورود اظهار داشت: بر اساس قوانین تجارت بین‌المللی خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهان وحشی در معرض خطر ممنوع است. این افراد سودجو به خصوص در فصل پاییز اقدام به زنده‌گیری برخی پرندگان شکاری می‌کنند و پس از آن با خروج این پرندگان از کشور به صورت قاچاق آنها را در کشورهای حوزه خلیج‌فارس با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند. بر اساس قانون شکار و صید برای افراد متخلفی که اقدام به زنده‌گیری و قاچاق این‌گونه‌های جانوری در معرض خطر کنند، سه سال زندان و ۶۰ میلیون تومان جریمه نقدی در انتظار است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم خبر محیط زیستی خوب دیگری داشت. وی از استفاده از بالگردهای دارای سبد آب برای خاموش کردن آتش‌سوزی در جنگل‌ها خبر داد و گفت: این بالگردها به کمک دستگاه‌های ذی‌ربط آمده‌اند و دولت اعتبارات لازم را در این راستا پرداخت کرده است. ما باید به بحران باور داشته باشیم تا آمادگی لازم را جهت روبرو شدن با این حوادث داشته باشیم تا شاید خسارات را کاهش دهیم.

طی آماری که از سیلاب اخیر تسنیم نوشت به ۲ هزار و ۸۰۱ واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت وارد شد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان لرستان بابیان اینکه تاکنون بیش از ۹۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان لرستان بهسازی شده، افزود: از محل اعتبارات ستاد حوادث به بهسازی کانال‌های روستایی پرداختیم و بنا داریم که در بازسازی‌ها و مقاوم‌سازی‌هایی که انجام می‌دهیم اموری مانند رعایت حریم رودخانه برای واحدهای مسکونی را موردتوجه قرار دهیم. اکنون به‌ جزء شهرستان کوهدشت که بیشترین آسیب را دیده، خسارت‌های سایر نقاط استان برآورد شده است و تا ۴۸ ساعت آینده خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی شهر و روستایی کوهدشت نیز مشخص می‌شود.

خیرین مبلغ ۳۷ میلیارد تومان به حوزه سلامت لرستان کمک کردند. طی خبر مهر کوروش ساکی ظهر دوشنبه در اولین همایش شوراهای خیرین و سازمان های مردم نهاد لرستان اظهار داشت: بیش از ۳۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان طی یک سال اخیر توسط خیرین سلامت لرستان به حوزه سلامت این استان کمک شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان ۹۶ تختخوابه الیگودرز به زودی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: تجهیزات این بیمارستان حدود ۴۰ میلیارد تومان می شد و حدود ۱۵ میلیارد تومان آن هزینه سی تی اسکن و ام آر آی بود که توسط خیرین این شهرستان پرداخت شد.

امروز معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان از اجرای ۴۴ برنامه پیشگیری از وقوع جرم از سوی دادگستری این استان خبر داد. وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی بسترساز جرائم هستند، عنوان کرد: بودجه دولت‌ها در زمینه پیشگیری محدود است اما مردم می‌توانند در این زمینه کمک‌های زیادی داشته باشند. پیشگیری از آسیب‌ها باعث پیشگیری از جرائم و به مخاطره افتادن امنیت خود ما می‌شود. وی با اشاره به اینکه دادگستری با تمام توان در خدمت سازمان‌های مردم نهاد است، افزود: هرجا مردم کار را به دست گرفتند موفق شدند و باید به جای مدیر محور بودن مردم محور باشیم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل