گلونی

تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت از محیط‌ زیست

اخبار هفته‌ی گذشته لرستان را با روز یکشنبه آغاز می‌کنم. خبرهای شنبه همه عاشورایی بود و گزارش‌های تصویری مراسم. یکشنبه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های صنعتی خبر داد. این امر می‌تواند در کاهش مشکلات زیست محیطی، آلودگی صوتی و همچنین کاهش ترافیک شهری نقش بسزایی داشته باشد. خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان از برگزاری مسابقات کشتی و تکواندو در دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: این مسابقات بین دانشگاه‌های لرستان، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، کردستان، نهاوند، ملایر، آیت الله بروجردی، صنعتی همدان، ایلام، و سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار خواهد شد. طی خبری از معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد بنا شد به دنبال استقبال گسترده شهروندان بروجردی در راستای برگزاری برنامه‌های هماهنگ پاک‌سازی محیط‌زیست و معابر شهری تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت از محیط‌زیست در این شهرستان با حمایت سازمان‌های مرتبط شهرداری تشکیل ‌شود.

دوشنبه فرماندار بروجرد از طرح گازرسانی به ۳۶ روستای شمال بروجرد تا سال آینده خبر داد. رئیس آموزش و پرورش بروجرد خواستار تامین سوخت مدارس روستایی این شهرستان شد. و همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از رونمایی از دستگاه بسته‌بندی آب برای مواقع اضطراری و رونمایی از سلول‌های خورشیدی تامین کننده برق تصفیه خانه آب در این استان خبر داد.

روز سه‌شنبه فرماندار خرم‌آباد دستور پلمپ چاه‌های غیرمجاز آب را صادر کرد. مدیر جهاد کشاورزی لرستان درباره کشاورزان مهاجر گفت: کشاورزان مهاجر در استان ما کم‌کم حضور پیدا کردند و به جایی رسید که درسال گذشته در زمینهٔ غارت منابع آبی و نابودی درآمد کشاورزان فاجعه به بار آورد. سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان و جمعی دیگر از مسئولین استانی همایش بزرگداشت روز صادرات لرستان در خرم‌آباد برگزار شد و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد از راه‌اندازی رادیو «شهرآوا» به صورت آف‌لاین برای ارتباط بیشتر با شهروندان خرم‌آبادی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

چهارشنبه خیبر خرم‌آباد پاس همدان را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و با این برد ۱۶ امتیازی شد. مرضیه قنبریان، مدیر کل استاندارد لرستان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از انجام پنج هزار و ۳۸۲ مورد بازرسی در هفت ماهه ابتدای سال‌جاری در سطح بازار استان خبر داد. مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان امروز طی خبر تسنیم از انتخاب لرستان به عنوان پایلوت مظالعات و اکتشافات منابع معدنی کشور خبر داد.

پنجشنبه بارش باران سبب جاری شدن سیل در شهرستان کوهدشت و بخش چگنی شد که استاندار لرستان خواهان اعزام تیم‌های امدادی به مناطق سیل‌زده شد. وی گفت: برآورد اولیه ما از خسارات این سیل رقمی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که احتمال دارد بیشتر نیز شود. به دلیل شرایط جوی پروازهای پنجشنبه و جمعه خرم‌آباد همگی کنسل شد.

امروز رضا آریایی،‌مدیر کل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان با اشاره به وقوع سیل در شهرستان کوهدشت اظهار کرد: به دلیل طغیان رودخانه و ورود آب به واحدهای مسکونی ساکنان این واحد‌ها مجبور به تخلیه شدند. و مدیرعامل شرکت آبفار لرستان از خسارت ۳۰ میلیاردی سیل به آب شرب روستایی استان خبر داد.
امام جمعه خرم‌آباد امروز با اشاره به روز ۱۳آبان، بیان کرد: امسال هم در راهپیمایی یوم‎الله ۱۳ آبان شعار مرگ بر آمریکا کوبنده‎تر و پرشورتر از همیشه طنین‎انداز است. وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی، گفت: متولیان و دستگاه‎های فرهنگی دو وظیفه سنگین اصلاح فرهنگ عمومی و مراقبت از نفوذ فرهنگی دشمن را برعهده دارند. راه پیشرفت، برطرف شدن مشکل بیکاری، ایجاد عمران و آبادانی و تصحیح و هدایت امور سیاسی همه در گرو اصلاح فرهنگ عمومی است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل