گلونی

تقدیر از خانواده فتح‌الله بی‌نیاز

آخرین روز آبان و برخی از رویدادهای هنری این روز:

یک: در مراسم پایانی جایزه جلال آل احمد که ۳۰ آبان در تالار وحدت برگزار شد، از خانواده فتح‌الله بی‌نیاز تقدیر شد.
در این مراسم؛ در بخش رمان، «پاییز فصل آخر سال است» نوشته نسیم مرعشی و «دختر لوتی» اثر شهریار عباسی به صورت مشترک برگزیده شدند. در بخش مجموعه داستان، «آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند» نوشته مهدی اسدزاده و «نگهبان تاریکی» نوشته مجید قیصری تقدیر شدند و اثری برگزیده نشد.

هم‌چنین در بخش نقد ادبی، دو کتاب «روایت‌شناسی کاربردی» تالیف علی عباسی و «کلک خیال‌انگیز» اثر ابوالفضل حری مورد تقدیر قرار گرفتند که این بخش هم برگزیده‌ای نداشت. در بخش مستندنگاری «آب هرگز نمی‌میرد» نوشته حمید حسام برگزیده و «تو در قاهره خواهی مرد» نوشته حمیدرضا صدر شایسته تقدیر شد.

شرح مفصل این مراسم را اینجاببینید.

 

دو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار فریده لاشایی در موزه هنرهای معاصر تهران بحث داغ حراج‌های بین‌المللی را مطرح کرد و گفت: حراجی مثل کریستی، محصول ۲۰۰ سال سابقه است و ما باید خودمان یک حراج بین‌المللی ابداع کنیم. تاکنون هرچه انجام شده داخلی بوده و مجموعه‌داران و هنرمندان ایرانی خریدار آثار هنری بوده‌اند. اما اکنون باید ترتیبی داده شود که خریداران خارجی هم بتوانند وارد ایران شوند.

سه: سعید توکل سردبیر و تهیه کننده برنامه رادیویی «جمعه ایرانی» که ابتدای امسال تولید و پخش آن متوقف شد، گفت: با تعطیلی این برنامه که سه دهه روی آنتن بود، نتوانستیم به راحتی از مخاطبانمان جدا شویم. تصمیم گرفتیم از بستر فضای مجازی استفاده کنیم و از طریق سایت «شادشو» با مخاطبان در ارتباط باشیم. هم چنین آرشیو ۱۳ ساله برنامه «جمعه ایرانی» به طور مرتب و آنلاین روی سایت «شادشو» قرار می‌گیرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: انوشه میرمجلسی

 

خروج از نسخه موبایل