گلونی

جاری شدن سیلاب در کوهدشت

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

در روزنامه دیشب نوشتیم که باران‌های پاییزی لرستان تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. امروز فارس نوشت بارش باران سبب جاری شدن سیل در شهرستان کوهدشت و بخش چگنی شده است. رضا آریایی مدیر کل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: تاکنون خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف عمرانی، مسکونی و معابر شهری و روستایی به همراه داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان هم از مرگ خانواده سه نفره کوهدشتی در اثر این سیلاب خبر داد که مهر نوشت. وی با بیان اینکه در جریان بارندگی‌های شدید در استان و طغیان رودخانه در مرکز شهر کوهدشت سیلاب وارد زیر زمین یک منزل مسکونی در مجاور این رودخانه شد، متاسفانه در این حادثه یک خانم و یک آقای ۳۰ ساله و دختر هشت ساله آنها در جریان واردشدن سیلاب به این منزل مسکونی کشته شدند.

مهر نوشت استاندار لرستان از اعزام تیم‌های امدادی به مناطق سیل‌زده خبر داد. وی به همراه معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان و مدیران ستاد بحران استان در شهرستان کوهدشت حضور یافته و از نزدیک در جریان خسارت‌های وارد شده به این شهرستان بر اثر سیلاب بررسی کرد. بازوند در این بازدید بر لزوم کمک رسانی به سیل زدگان شهرستان کوهدشت تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی امدادی لرستان و همچنین ستاد بحران استان باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

به دلیل همین شرایط جوی فارس نوشت که پروازهای امروز و فردای خرم‌آباد کنسل شده است. مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: پرواز امروز هواپیمای ماهان در مسیر تهران به خرم‌آباد با دو ساعت و نیم تاخر از تهران بلند شد و در ده مایلی فرودگاه خرم‌آباد به علت ارتفاع پائین ابرهای «سی بی» و دید کم نتوانست ارتفاع کم کند و به تهران بازگشت و پرواز ناتمام ماند.

تسنیم امروز نوشت آمار صادرات منطقه ویژه اقتصادی لرستان از زمان راه‌اندازی تاکنون حدود ۳۶ هزار و ۱۲۰ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار بوده است. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: از دیگر برنامه‌های این شرکت با توجه به موقعیت مناسب شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌آباد تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی است که خوشبخانه عمده مسیر ویژه آینده آن طی شده بطوریکه اخیراً مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفته و پس از تأیید مجلس شورای اسلامی عملاً شهرک شماره ۳ خرم‌آباد به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود و ایجاد این منطقه می‌تواند در اشتغال پایدار و توسعه و رشد صادرات غیر نفتی استان نقش و سهم به‌سزایی داشته باشد‌.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان از بهره‌برداری سد حوضیان در دهه فجر امسال خبر داد. مهر نوشت محمد اصلانی با بیان اینکه در حال حاضر آبگیری این سد در حال انجام است عنوان کرد: تا کنون هفت میلیون متر مکعب آب در پشت این سد ذخیره شده و با توجه به نیاز کشاورزان تا کنون سه میلیون متر مکعب آن در اختیار آنها قرار داده شده است. بهره برداری از سد حوضیان علاوه بر توسعه بخش کشاورزی در اراضی پایین دست می تواند در آینده به یکی از پرجاذبه ترین مناطق تفریحی و توریستی در شهرستان الیگودرز تبدیل شود. سد خوضیان از نوع خاکی با هسته رسی با حجم ۳.۷ میلیون متر مکعب و ارتفاع ۷۲ متر مربع و حجم ذخیره آب ۳۷.۲ میلیون متر مکعب آب است که سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

در پایان روزنامه آخر هفته خوبی را برایتان آرزو می‌کنم.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل