گلونی

جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در لرستان

جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونیشنبه رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان گفت: جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با حضور مخترعین و نخبگان بسبجی استان در اوایل آذرماه و در هفته بسیج در استان برگزار می‌شود. سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خسارت ۶۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این استان خبر داد. رئیس هیئت کشتی لرستان گفت: سه کشتی‌گیر فرنگی کار نوجوان پلدختری که در مسابقات انتخابی استان لرستان نفر اول شناخته شدند به مسابقات کشوری راه پیدا کردند. در وزن ۴۶ کیلو گرم محمد مهرابی، وزن ۵۰ کیلوگرم محمد دانیالی و در وزن ۶۹ کیلوگرم رضا ایمانی راهی مسابقات کشتی نوجوانان کشوری شدند.

یکشنبه معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هنرمندان صنایع دستی لرستان موفق به کسب ۹ نشان ملی کیفیت و برتری کالاهای صنایع دستی منطقه مرکزی شدند. مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید حج و زیارت لرستان برگزار شد که در آن محمد خسروی به عنوان مدیر جدید این اداره کل معرفی شد. مراسم ترحیم و بزرگداشت علیرضا بنیادی، جان‌باخته الیگودرزی حادثه منا عصر امروز با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در مسجد علی بن ابی‌طالب(ع) این شهرستان برگزار شد.

جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در لرستان

دوشنبه کاراته‌کاران لرستانی مقام سوم کشوری را کسب کردند. مهر نوشت در این رقابت ها بیش از ۲۰۰ کاراته کار حضور داشتند و این مسابقات به میزبانی کردستان و کامیاران برگزار شد. زئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان امروز از خسارت سیلاب به لرستان خبر داد. مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری لرستان گفت: کمیته‌ای به‌ منظور بررسی ارتقاء امنیت اجتماعی در استان تشکیل شود تا بتوان از اطلاعات و آمار پژوهش‌ها برای ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه استفاده کرد. دوشنبه در ورزشگاه تختی خرم‌آباد خیبر میزبان تیم شهرداری اردبیل بود این بازی با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و تیم خیبر تا رده هفدهم جدول پایین آمد.

سه‌شنبه معاون عمرانی استانداری لرستان از اختصاص اعتبارات لازم برای ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی این استان خبر داد. رضا آریایی با اشاره به جزئیات بارندگی‌ها در لرستان اظهار داشت: میزان بارندگی‌ها در مرکز لرستان ۲۸ میلی متر بوده است. عصر امروز نمایشگاه آثار برگزیده نخستین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی در نگارخانه مهر حوزه هنری خرم‌آباد افتتاح شد.

چهارشنبه مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به انقراض برخی گونه‌های جانوری در استان لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ گونه جانوری لرستان در معرض خطر انقراض قرار دارند. وی با بیان ایکه استان لرستان دارای ۳۶۰ گونه جانوری است عنوان کرد: از این تعداد ۵۰ گونه در معرض خطر انقراض هستند. در این راستا مرکز قرنطینه و نگهداری حیوانات وحشی را در استان راه اندازی کرده‌ایم. سرپرست فرماندهی انتظامی کوهدشت امروز از کشف یک و نیم تن زغال چوب در این شهرستان خبر داد.

پنجشنبه در خبرها خواندیم رودخانه خشک‌شده «کشکان» در استان لرستان در پی بارش‌های اخیر دوباره خروشان شد. با حضور معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان و فرماندار پلدختر رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان پلدختر معرفی شد. فرماندار ویژه بروجرد از راه‌اندازی اورژانس پیشرفته در شهرستان بروجرد خبرداد و اظهار داشت: این اورژانس که با همت مجمع خیرین سلامت بروجرد به شهروندان بروجردی هدیه داده می‌شود از امکانات و تجهیزات روز دنیا پشتیبانی کرده و تا یک ماه آینده به سیستم درمانی بروجرد افزوده می‌شود.

امروز حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر با بیان این‌که امروز برجام تبدیل به یک آزمون شده است و باید با رهنمودهای مقام رهبری دنبال شود، بیان کرد: مطالبه مردم رعایت آرامش و پیگیری اجرای مراحل برجام و عملیاتی شدن مطالبات رهبری است. وی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در این زمینه مردم و مسئولان کارنامه خوبی ندارند. اگر بخواهیم به رشد و توسعه برسیم باید به نیازهای واقعی جامعه در ترجمه و تدوین کتاب‌ها توجه شود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل