گلونی

دیدار مهندس بازوند با استاد ایرج کاظمی

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهندس بازوند استاندار لرستان با حضور در منزل استاد ایرج کاظمی از خدمات برجسته ایشان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی تقدیر و تجلیل کرد.

بازوند با بیان اهمیت ویژه فرهنگ در اعتلا و رشد و توسعه استان گفت:هر حرکتی در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی در وهله اول مستلزم داشتن زیرساخت فرهنگی است و قبل از توسعه اقتصادی می‌بایست برنامه ریزی لازم را برای تقویت و ارتقاء فرهنگی داشته باشیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه به زودی جلسه انجمن مفاخر استان برگزار خواهد شد افزود: وجود چهره‌های ماندگار و اساتید برجسته و نخبگان فکری در هر جامعه از عوامل و انگیزه‌های توسعه فرهنگی محسوب می‌شوند و موتور محرکه توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای نتیجه عمل و فکر نخبگان است و همکاری مشترک نخبگان فکری و مدیریت اجرایی می‌تواند به بهبود وضعیت عمومی جامعه کمک کند.

مهندس بازوند استاد ایرج کاظمی را چهره‌ای درخشان در عرصه تحقیق و پژوهش و از مشاهیر ادبی و فرهنگی استان و کشور دانست و گفت: وجود چهره ماندگاری چون استاد کاظمی و سرآمدی ایشان در عرصه پژوهشهای ادبی و فرهنگی در کشور، مایه مباهات برای استان است و می‌بایست با شناساندن این مفاخر به نسل جوان،الگوهای موفقی را برای هویت بخشی بیشتر به فرهنگ این دیار معرفی کنیم.

گفتنی است استاد ایرج کاظمی محقق و پژوهشگر و از مفاخر ادبی و فرهنگی لرستان می‌باشد. وی متولد ۱۳۲۰ خورشیدی در شهرستان خرم‌آباد و فارغ‌التحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی است. استاد کاظمی از موسسان و رئیس انجمن اهل قلم لرستان بوده و در حوزه لرستان شناسی و موسیقی لرستان صاحب نظر و دارای جایگاه خاصی است و تاکنون کتب متعددی را به زیور چاپ آراسته است که می‌توان به کتاب معروف مشاهیر لر و دلفان در گذر تاریخ اشاره کرد.

استاد کاظمی علاوه بر آشنایی کامل با فرهنگ و ادبیات لرستان در حوزه ادبیات کلاسیک نیز دارای نظر و اثر است که می‌توان به کتاب مفید او به نام حافظ در اندیشه حافظ شناسان اشاره کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل