گلونی

سه نشست کتاب‌خوان در لرستان

مروری بر خبرهای شنبه، مورخه ۲۳ آبان ۹۴ که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه‌ی امروز لرستان را با خبر تسنیم از نشست‌های کتاب‌خوان آغاز می‌کنم. رضا مختار‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه روز ۲۴ آبان ماه در تقویم ملی ما به عنوان نخستین روز هفته کتاب و کتاب‌خوانی ثبت‌شده است، اظهار داشت: امسال برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه برگزارمی‌شود. سه نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان و خرم‌آباد برگزارمی‌شود. وی با بیان اینکه نشست کتاب‌خوان شهرستان خرم‌آباد روز ۲۴ آبان ماه در دبیرستان دخترانه ریحانه برگزارمی‌شود، نشست اصلی کتاب‌خوان، ۲۶ آبان ماه با همکاری کانون پرورش فکری برگزار  و به‌صورت تخصصی ادبیات کودک با معرفی  ۱۰ کتاب برتر حوزه کودک انجام می‌شود.

مختارپور درباره مراسم تجلیل از کتابداران نیز گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته مراسم تجلیل از کتابداران استان لرستان به‌ صورت مستقل توسط نهاد کتابخانه‌های استان انجام می‌شود. در این مراسم از دو نفر از فعالان حوزه رسانه که در راستای کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کرده‌اند، تقدیر به عمل می‌آید.

خبر خوب فرهنگی دیگر اینکه لرستان در چهل و چهارمین جشنواره سراسری فیلم رشد جزء ۵ استان برتر کشور معرفی شد. چهل و چهارمین جشنواره سراسر فیلم رشد همزمان با سراسر کشور با اکران ۸۸ فیلم در استان لرستان برگزار شد، افزود: این جشنواره با شعار «دانش در آیینه هنر است» با نمایش  فیلم‌های مستند علمی آموزشی، مستند، انیمیشن، فیلم‌های تربیتی داستانی بلند و گروه فیلم‌های تربیتی داستانی کوتاه برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از آغاز برداشت زعفران در خرم‌آباد خبر داد و طی خبری از تسنیم گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان برداشت شود. وی با اشاره به اینکه متوسط سن محصول زعفران دو تا چهار  سال است، افزود: در چند سال گذشته کشت این محصول در شهرستان خرم‌آباد ترویج‌ شده و علاقه‌مندی کشاورزان در این زمینه بسیار عالی بوده به‌ طوری‌که امسال ۱۵ هکتار به سطح زیر کشت سبز این محصول اضافه شد.

رئیس اتاق اصناف الیگودرز امروز گفت قطع یارانه کسبه پشتوانه منطقی ندارد. صحبت‌های ایشان را در این‌باره از اینجا بخوانید.

مهر امروز نوشت سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی لرستان از توقیف دو دستگاه کامیون و کشف ۳۱ تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های سلسله و بروجرد خبر داد. به گفته وی در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر و به مقام قضائی معرفی شدند.

طی خبری از فارس عصر امروز دست‌اندرکاران روسی فصل‌نامه «تجارت با ایران» که به منظور دیداری چند روزه به لرستان سفر کرده‌اند با استاندار لرستان دیدار و گفت‌وگو کردند. وی در این دیدار با اشاره با اینکه استان لرستان با وجود اینکه ظرفیت‌های بالایی دارد ولی هنوز برای بسیاری از کشورها ناشناخته مانده است، اظهار داشت: یقیناً پس از برطرف شدن عملی تحریم‌ها احساس نیاز بیشتری برای معرفی لرستان وجود خواهد داشت که امیدواریم این سفر فتح بابی برای آن باشد.

صحبت‌های استاندار را در اینجا بخوانید.

مهر هم نوشت فرزاد محمدی در دیدار با دست‌اندرکاران فصلنامه «تجارت با ایران» گفت: استان لرستان با هفت استان دیگر کشور همجوار بوده که از این نظر موقعیت مناسبی را دارا است. محمدی به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی لرستان اشاره و عنوان کرد: علاوه بر زیرساخت‌هایی که در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده می‌شود، معافیت‌های مالیاتی و ارزش افزوده هم در نظر گرفته شده که قابل توجه هستند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل