گلونی

ملخ‌ها: ما ملخ نیستیم

خبرهای امروز را با این مقدمه آغاز می‌کنیم که حضور رویایی ملت در خرید خودرو با وام ۲۵ میلیونی آن قدر به خودروسازان چسبیده است که دارند به بانک مرکزی فشار می‌آورند که طرح را ادامه بدهد.
البته من هم جای خودورسازان بودم و این مردم نازنین خودروخر را می‌دیدیم حتما به بانک مرکزی فشار می‌آوردم تا مردم خودروخر همچون گذشته تخم وام ۲۵ میلیونی را ملخ‌وار بخورند و باز بگویند کم است و خودورسازان باز ماشین تولید کنند و خودروخران باز خودرو بخرند و چنان هنگامه‌ای بشود که ملخ‌‌ها به حرف بیایند که ای ایهاالناس ما در مقابل شما از ملخیت شرمساریم و دیگر به خود ملخ نمی‌گوییم.

خبری که امروز بسیاری از روزنامه‌ها مخابره کرده‌اند این است: ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان ملی تصادف‌ها برای اقتصاد ایران

یک بار یکی نوشته بود برادرم در ماشین را محکم بست و کیسه‌هوایش باز شد. یک بار هم یکی نوشته بود از کرج تا قزوین پشتک زدیم کیسه‌هوا باز نشد که نشد و ما به دیار باقی شتافتیم. من خودم رفیقی دارم که کیسه‌هوای ماشینش را خاموش کرده است. خودش می‌گوید این کار را کردم تا هنگام پشتک زدن و در آخرین دقایق زندگی بدانم کیسه‌هوا خاموش است و حرص نخورم چرا باز نشد و با اخم وارد جهان باقی نشوم.

شهروند: رواج «متادون» بین فوتبالیست‌ها
به هر حال اگر یک چیز باشد که میان قشر فوتبالیست و قشر محروم جامعه مشترک است همین مخدرهای صنعتی مثل متادون و ترامادول است که از خواب‌گاه دانشجویی تا شوش و دروازه غار و خانه‌های میلیاردی بازیکنان فوتبال پیدا می‌شود. یعنی این طوری نیست که تو صنعتی بزنی و بازیکن ماری‌جوانا، با هم می‌نشینید و متادون به بدن می‌ِزنید.

رسانه‌‌ها: «ملوان زبل» جان نوجوانان را تهدید می‌کند!
آن موقع که ما دبیرستانی بودیم سال ۷۳ بود. خلاف سنگین‌مان چه بود؟ سیگار و سیگاری. بعدها کم‌کم مخدر صنعتی آمد و نسل بعدی به نسل ما می‌گفتند علف‌کش. فکر کن! البته من یادم نیست بعد از علف کسی را از جوب جمع کرده باشیم اما نسل بعدی را اغلب در جوب می‌دیدیم و سلام و علیک می‌کردیم. به هر حال مراقب باشید که «ملوان زبل» آمده است. یعنی طرف می‌کشد و فکر می‌کند ملوان زبل است. مثل رفیق من که ال‌اس‌دی مصرف کرد و فکر کرد کبوتر است و از بالای ساختمان به ابدیت پرواز کرد.

از کنار بروید قاطی آدم‌ها نشوید. شما فرشته‌اید.

رضا ساکی چیزنا دات آی‌آر chizna. ir

خروج از نسخه موبایل