گلونی

نمایشگاه مطبوعات امسال با گلونی

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

روزنامه امروز را می‌خواهم با یک خبرمختص این روزها شروع ‌کنم. نمایگاه مطبوعات امروز آغاز به کار کرد. این خودش یک خبر خوب بود اما بخش خوب‌تر آن حضور خبرگزاری گلونی در نمایشگاه است. پایگاه خبری گلونی برای حضور در این نمایشگاه ایده‌هایی طرح کرده است و برنامه‌هایی تدارک دیده است. هر روز هم مهمانان ویژه‌ای در غرفه گلونی حاضر می‌شوند که اخبار آن را در همین پایگاه می‌توانید بخوانید. با این مهمان‌ها گفت‌وگوهای مفصلی هم انجام خواهد شد که به‌تدریج در گلونی منتشر می‌شود. یکی دیگر از کارهای خاص گلونی، رونمایی از داده‌نمای غارهای لرستان است که برای نخستین بار انجام می‌شود. یکی دیگر از بخش‌های ویژه نمایشگاه مطبوعات، پنج یادداشت ویژه است که به‌صورت روزانه در بخش یادداشت‌ها منتشر می‌شود. اسحاق عیدی، نصرالله حدادی، اسکندر کوتی و افشین صادقی‌زاده از جمله نویسندگان این یادداشت‌ها هستند. غرفه پایگاه خبری گلونی در بخش فرهنگی و هنری، شماره ۳۰۶ قرار دارد. منتظر شما هستیم. یادتان نرود.

طی خبری از مهر امروز رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان گفت: جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با حضور مخترعین و نخبگان بسبجی استان در اوایل آذرماه و در هفته بسیج در استان برگزار می‌شود. در این جشنواره آثار و اختراعات نفرات برتر شناسایی شده و برای حضور در مرحله کشوری معرفی خواهند شد. برای حمایت از طرح‌های فناورانه فراخوان جهاد علمی دادیم که تاکنون ۶۵ طرح برای ما ارسال شده است.

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از خسارت ۶۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی این استان خبر داد. مهرداد غضنفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پدیده ال‌نینو یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر دو تا هفت سال یک بار در جنوب اقیانوس آرم رخ می‌دهد اظهار داشت: این امر باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی نظیر سیلاب‌های ناگهانی و تغییرات محسوس دمایی در زمین می‌شود. همچنین این پدیده احتمال وقوع سیل را بالا می‌برد و زیرساخت‌های روستایی را تهدید و خسارت‌های جبران ناپذیری در بخش کشاورزی بر جای بگذارد. آخرین برآورد خسارات وارد شده به زیربخش‌های کشاورزی استان ناشی از سیل اخیر در استان لرستان بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان بوده است.

تسنیم نوشت رئیس هیئت کشتی لرستان گفت: سه کشتی‌گیر فرنگی کار نوجوان پلدختری که در مسابقات انتخابی استان لرستان نفر اول شناخته شدند به مسابقات کشوری راه پیدا کردند. در وزن ۴۶ کیلو گرم محمد مهرابی، وزن ۵۰ کیلوگرم محمد دانیالی و در وزن ۶۹ کیلوگرم رضا ایمانی راهی مسابقات کشتی نوجوانان کشوری شدند.

تسنیم امروز خبری هم از توقف فعالیت عطاری‌های متخلف در شهرستان بروجرد داشت. شهرام شاه‌محمدی، معاون غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان بروجرد ظهر امروز در کارگروه قاچاق کالا و ارز این شهرستان، اظهار داشت: فعالیت خارج از ضوابط عطاری‌ها در سال‌های اخیر در شهرستان بروجرد رو به‌افزایش است و افرادی در قالب این حرفه تلاش می‌کنند کالاها و خدمات غیر مرتبط را به شهروندان عرضه کنند. مشتری داروهای عطاری‌ها غالباً جوانان هستند که با حجم تبلیغات گسترده این صنف مواجه شده و جذب آن‌ها می‌شوند. وی با اشاره به فعالیت بیش از ۵۳ واحد عطاری در این شهرستان، گفت: با حمایت نهادهای اجرایی مرتبط می‌توان نسبت به جمع‌آوری این واحدهای متخلف اقدام کرده و مانع فعالیت آن‌ها شد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل