گلونی

هلال احمر در شهرهای تازه تاسیس

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

امروز مهر از از ایجاد نمایندگی جمعیت هلال احمر در شهرهای تازه تاسیس لرستان نوشت. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور شامگاه شنبه در دیدار با استاندار لرستان با اشاره به روند امداد رسانی به سیل زدگان استان از سوی جمعیت هلال احمر لرستان اظهار داشت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر استان لرستان در این زمینه به نحو مطلوبی عمل کرد. وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد نمایندگی‌های جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های تازه تاسیس لرستان خبر داد و گفت: هم اکنون در دو شهرستان سراب دوره چگنی و همچنین رومشکان نمایندگی جمعیت هلال احمر وجود ندارد. به طور حتم در صورت اختصاص زمین مورد نیاز از سوی فرمانداری‌های این شهرستان جمیعت هلال احمر اقدام به ایجاد نمایندگی در این شهرستان‌ها خواهد کرد.

در پی بارندگی‌های اخیر خسارت پنج میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی پلدختر وارد شد. مهر نوشت حمید بهاروند،‌ مدیر آب و فاضلاب روستایی پلدختر اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل بیش از چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به تاسیسات و خطوط انتقال آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان خسارت وارد شد. بر اثر بارندگی‌های اخیر شبکه آب رسانی روستاهای «پران پرویز»، مجتمع «زیودار»، «کلات»، «کلک بیشه» و راه دسترسی به ایستگاه‌های آب شرب مجتمع‌های آبرسانی «واشیان»، «کنار بلوط» و «میدان بزرگ» دچار خسارت شده است.

همایش پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی ظهر امروز با حضور رئیس کل دادگستری لرستان، دادستان خرم‌آباد، کارشناسان پلیس فتای لرستان و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی لرستان در محل دانشگاه علمی کاربردی لرستان برگزار شد. رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه فضای مجازی مانند مواد مخدر بوده و وابستگی به آن سبب تغییر ساختار سلولی می‌شود، تصریح کرد: مخدرهای دیجیتالی از مواد مخدرهای نوظهور هستند که وارد بازار شده که به صورت فایل‌های صوتی بوده و می توانند تاثیرات زیادی بر بخش‌های مختلف مغز بگذارند.

طی خبری از تسنیم مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از ایجاد دو شهرک صنعتی در بروجرد و خرم‌آباد خبر داد. فرزاد محمدی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: به‌ منظور جبران کمبود اراضی در اختیار، ایجاد دو شهرک تحت عنوان خرم‌آباد شماره چهار و بروجرد شماره سه در دستور کار است که خوشبختانه پس از دو سال پیگیری موافقت هیئت‌ وزیران برای ایجاد شهرک بروجرد به مساحت حداقل ۱۵۰ هکتار اخذ شد و درصد هستیم تا پایان سال نیز موافقت ایجاد شهرک شماره چهار خرم‌آباد را نیز اخذ کنیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌آباد از تحویل نذورات به این نهاد خبر داد. فارس نوشت محمدولی حیدروند، در خصوص همکاری موسسات خیریه این شهرستان اظهار داشت: با همکاری و تلاش مسئولان هیئت‌های مذهبی و موسسات خیریه و تلاش شبانه‌‌روزی همکاران حوزه مشارکت‌ها، مردم در دهه اول محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نذورات خود را تحویل این نهاد داده‌اند. این خیرین در مجموع مبلغ ۴۵۸ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال را اهدا نموده‌اند که همکاران اکرام و ایتام بلافاصله این نذورات را تحویل خانواده‌های محروم و ایتام تحت حمایت امداد داده‌اند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل