گلونی

همایش اسون هدین در شهر کتاب

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همایش دو روزه‌ی بررسی آثار اسون هدین، سیاح و جغرافی‌دان برجسته‌ی سوئدی به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب و با همکاری بنیاد هدین در سوئد، مرکز فرهنگی ایران در استکهلم و انجمن فرهنگی ایران و سوئد (ISCEA) سه‌شنبه و چهارشنبه دوازدهم و سیزدهم آبان ساعت ۱۵ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

اسون هدین (۱۹۵۲ـ۱۸۶۵) در دانشگاه‌های اوپسالا، برلین و هاله درس خواند و در نخستین سفر اکتشافی مهم خود از پامیر گذشت. در مغولستان، چین، سیبری، تبت و ایران به اکتشاف پرداخت و شرح سفرهای او در چندین کتاب منتشر شده است. برخی از سفرنامه‌های او عبارت‌اند از میان آسیا، فتح تبت، زندگی به منزله‌ی یک کاشف. از اسون هدین کتاب «کویرهای ایران» به قلم دکتر پرویز رجبی به قارسی ترجمه و منتشر شده است.

در این همایش هاکان والکوئیست (رئیس بنیاد هدین) ، لارش لارشون از سوئد و پرویز کردوانی، سیدعلی‌ آل‌داود و محمدهادی ورهرام سخن می‌گویند و فیلم مستندی از زندگی اسون هدین نمایش داده می‌شود.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود برای شرکت در این همایش به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل