گلونی

هوای لرستان از فردا بارانی می‌شود

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

از ظهر فردا سامانه بارشی وارد لرستان می‌شود. امروز طی خبری از مهر مدیر کل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام هواشناسی لرستان از ظهر فردا سه‌شنبه شاهد ورود یک سیستم بسیار فعال باران‌زا به استان خواهیم بود، اظهار داشت: با ورود این سیستم باران‌زا شاهد وقوع بارش‌های گسترده و سیل آسا خواهیم بود. این سیستم باران‌زا تا روز شنبه در استان اثر خواهد کرد و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما را به همراه خواهد داشت.

فارس امروز خبری از کسب رتبه برتر پروژه مهر آموزش و پرورش بروجرد در لرستان داشت. جمشید ابوالفتحی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: ۱۴۵ مدرسه این شهرستان در سال جاری تعمیر و بهسازی شده است. یکی از اقدامات شهرداری بروجرد توزیع صبحانه در مدارس این شهرستان در روز اول مهرماه بوده است. این مسئول با اشاره به عملکرد مطلوب این اداره در سال‎های اخیر، تصریح کرد: افزایش ۲۰۰ درصدی قبولی دانش‎آموزان در کنکور، کسب رتبه چهارم مسابقات قرآنی کشوری و کسب رتبه دوم کشوری مسابقات علمی گواهی بر این ادعا است. مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اداره آموزش و پرورش این شهرستان موفق به کسب رتبه برتر پروژه مهر در استان لرستان شده است.

فرماندار بروجرد هم از طرح گازرسانی به ۳۶ روستای شمال بروجرد تا سال آینده خبر داد. مسلم پورقاسمیان ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای این شهرستان رفع معضل کمبود سوخت مدارس روستایی را به دنبال دارد. وی عنوان کرد: در شرایط کنونی و پیش از گازرسانی به برخی روستاها، رفع کمبود سوخت مدارس شهرستان بروجرد همکاری بیش از پیش مسئولان امر را می‌طلبد.

تسنیم امروز از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال و ازدواج نوشت. مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در حوزه اشتغال و ازدواج در مجموع ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌ شده است، افزود: بانک کشاورزی با پرداخت ۹۷۸ میلیارد ریال تسهیلات در نیمه اول امسال، سهم قابل‌توجهی نسبت به سایر بانک‌ها در توسعه استان داشته است که پس‌ از آن، سهم بانک ملت نیز ۴۴۵ میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون با ۲۸۲ میلیارد ریال بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بروجرد امروز خواستار تامین سوخت مدارس روستایی این شهرستان شد. جمشید ابوالفتحی ظهر امروز در شورای آموزش‌ و پرورش این شهرستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مدارس از پرداخت قبوض آب و برق معاف هستند اما هم‌اینک دل‌مشغولی بزرگ مدارس این شهرستان هزینه‌های سنگین قبوض خدماتی معطل‌مانده آن‌ها است. وی با اشاره به کاهش سرانه سوخت مدارس روستایی تصریح کرد: به‌ منظور تأمین سوخت مدارس روستایی جلساتی با متولیان امر برگزار شد که با توجه به تعداد مدارس روستایی سوخت مورد نیاز آن‌ها نیز تأمین شود و مشکل سوخت این مدارس در آستانه فصل سرما برطرف شود. در این شرایط ضرورت دارد اقدامات لازم برای تجهیز مدارس و بازسازی مدارس آسیب‌دیده به‌ویژه در روستاها انجام شود که بخشی از این اقدامات با تأمین اعتبارات موردنیاز انجام‌شده است.

طی خبری از مهر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان امروز از رونمایی از دستگاه بسته‌بندی آب برای مواقع اضطراری و رونمایی از سلول‌های خورشیدی تامین کننده برق تصفیه خانه آب در این استان خبر داد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان رونمایی از دستگاه بسته‌بندی آب برای مواقع اضطراری و رونمایی از سلول‌های خورشیدی تامین کننده برق تصفیه خانه آب را از برنامه‌های این شرکت در هفته پدافند غیرعامل دانست و افزود: همچنین سه دستگاه دیزل ژنراتور دراین هفته رونمایی خواهد شد. تامین و استقرار ۱۴ دستگاه دیزل ژنراتور سیار و تامین هشت دستگاه دیزل ژنراتور ثابت در تاسیسات شرکت آب و فاضلاب همچنین نصب ۹ دستگاه چنج آور برای دو سویه کردن برخی تاسیسات آب و فاضلاب استان از اقدامات پدافندی این شرکت بوده است.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل