گلونی

پرداخت خسارت سیلاب کوهدشت به کشاورزان

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

مدیر گروه بیمه کشاورزی استان لرستان امروز از پرداخت خسارت سیلاب اخیر کوهدشت به کشاورزان خبر داد. فارس نوشت فتح‌الله رفیعی اظهار داشت: بخش کشاورزی در کشور ما به خاطر وجود بلایای طبیعی زیاد همواره در معرض خطر قرار دارد، به ویژه در استان لرستان عوامل غیر قابل پیش‌بینی خسارات بزرگی به بخش کشاورزی وارد می‌کند، بنابراین توجه به بیمه کشاورزی موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می‌رود. از همان روز حادثه کارشناسان بیمه کشاورزی برای بررسی خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و به ویژه خسارات در باغات راهی منطقه شدند که به کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند، اطمینان می‌دهیم در کوتاه‌ترین زمان خسارات آنها را پرداخت کنیم.

تسنیم نوشت بیش از ۸۰ هزار تن انواع محصول از باغات بروجرد برداشت شد. مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بابیان اینکه از میان باغات مثمر این شهرستان ۹ هزار و ۷۵۲ هکتار بارورشده است، عنوان کرد: امسال میزان تولید باغات مثمر این شهرستان ۸۰ هزار و ۵۹۴ تُن انواع محصولات بوده که ۳۵ درصد تولید استان لرستان را به خود اختصاص داده است. با توجه به وقوع خشکسالی، سرمازدگی و هجوم ریزگردها به باغات این شهرستان، محصولات باغی بروجرد در مقایسه با سال پیش از آن کاهش‌یافته است.

فرمانده انتطامی بروجرد هم از متلاشی شدن ۲۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در هفت ماهه نخست امسال در بروجرد خبر داد و اضافه کرد: در هفت‌ماهه نخست امسال، دو هزار و ۷۲۱ فروشنده مواد مخدر و معتاد پرخطر در این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده‌شده است. نیروی انتظامی شهرستان بروجرد تلاش می‌کند با اجرای چنین طرح‌هایی مانع فعالیت سودجویان و قانون‌شکنی در سطح شهر شود.

نخستین همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس در خرم‌آباد برگزار می‌شود. عزت‌الله سپهوند، دبیر علمی نخستین همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس اظهار داشت: نخستین همایش ملی زبان‌های بومی زاگرس با تأکید بر زاگرس میانی، دوم اسفندماه امسال هم‌زمان با روز ملی زبان‌های مادری در دانشگاه پیام نور مرکز خرم‌آباد برگزار می‌شود. پژوهشگران می‌توانند حداکثر تا ۲۰ آذر نسبت به ارسال مقالات خود به دبیرخانه همایش اقدام کنند و حداکثر تا ۲۰ دی‌ماه نتایج داوری مقالات اعلام می‌شود.

طی خبری از مهر مدیر کل کمیته امداد لرستان از توزیع بسته‌های غذایی بین ۸۰۰۰ کودک دچار سوء تغذیه در لرستان خبر داد. ولی‌اله منتظری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از بهره‌مندی هشت هزار کودک زیر شش سال دچار سوء تغذیه و دارای مشکل رشد از مساعدت‌های کمیته امداد در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد. در شش ماهه نخست امسال برای اجرایی شدن این طرح مبلغی بالغ بر چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

امروز راهپیمایی روز ۱۳ آبان در لرستان برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز کشور در راهپیمایی ۱۳ آبان خبر داد و افزود: در لرستان نیز مانند استان‌های دیگر کشور بیش از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در این راهپیمایی حضور داشته‌اند. از چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه حدود ۳۰ هزار معلم همزمان با سراسر کشور در این روز ملی که روز استکبارستیزی است، حضور دارند. کریمی‌فر همچنین از اعزام ۲۵ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور خبر داد و تاکید کرد: این اقدام با هدف انتقال ارزش‌های دوران جنگ به دانش‌آموزان و با همکاری سپاه حضرت(ع) ابوالفضل لرستان صورت می‌گیرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

خروج از نسخه موبایل