ال‌کلاسیکو امنیتی برگزار می‌شود

ورزش در روز جمعه ۲۹ آبان را با اختلاف وزارت ورزش و فدراسیون جودو بر سر برکناری آرش میراسماعیلی شروع می‌کنیم.

– وزارت ورزش: فدراسیون حق برکناری میراسماعیلی را ندارد.

  فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان درباره صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون جودو در مورد دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری میراسماعیلی خبر داد: صحبت‌های اخیر رئیس محترم فدراسیون جودو در سیما مبنی بر دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری آرش میر‌اسماعیلی صحیح نیست و اصولا فدراسیون حق عزل وی را از سمت نائب رئیسی مگر با رای مجمع ندارد. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر حفظ کرامت قهرمانان ملی ایران این رویه را به تمامی فدراسیون‌ها توصیه می‌کند.

– خبرهایی از پر هیاهوترین شهرآورد فوتبال دنیا.

به گزارش ایسنا، فردا (شنبه) و از هفته دوازدهم لالیگا رئال مادرید و بارسلونا ساعت ۲۰:۴۵ به وقت تهران به مصاف هم می‌روند.

آندرس اینیستا، کاپیتان بارسلونا در این‌باره گفت: هر یک از دو تیم بازی خودشان را ارائه می‌دهند. امیدوارم بتوانم بهترین نمایشم را ارائه دهم. اینیستا درباره لیونل مسی هم گفت: او خیلی کم تمرین کرده است اما خبرها درباره آمادگی او خوب است. امروز مشخص می‌شود در دیدار فردا بازی خواهد کرد یا نه. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون بازیکن کلیدی تیم ماست. اگر لئو خوب باشد، قوی‌تر خواهیم بود.

لوئیس انریکه، سرمربی بارسلونا دو غایب برای بازی با ر‌ئال‌ ماد‌رید دارد. ایوان راکیتیچ، هافبک کروات و رافینیا برزیلی غایبان این دیدار هستند.

دیدار دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در حالی شنبه شب برگزار می شود که حملات تروریستی در اروپا باعث لغو چند بازی شده است و حتی این احتمال وجود داشت که این دیدار نیز لغو شود. با این حال تصمیم گرفته شده است تا تدابیر امنیتی شدیدی در این دیدار حکم‌فرما شود.

سرمربی رئال مادرید معتقد است کسب پیروزی برابر بارسلونا تنها با تهاجمی بازی کردن امکان‌پذیر است. در این فصل برای دومین بار است که همه بازیکنانم را در اختیار دارم. این موضوع نکته مثبتی است. این تیم فقط به پیروزی می‌اندیشد.

صفحه‌های اول روزنامه‌های اسپانیا هم به ال کلاسیکو اختصاص داشت که می‌توانید اینجا بخوانید.

– حدادی توقف ناپذیر!

تسنیم گزارشی را به نقل از سایت فدراسیون بین‌المللی بسکتبال فیبا در مورد حامد حدادی سنتر بلند قامت تیم ملی ایران و تیم سیچوان چین را پوشش داده. در این گزارش آمده است:

حامد حدادی ماه گذشته در مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در رسیدن به یکی از مهمترین اهدافش ناکام ماند. آسمانخراش ۳۰ ساله و قدرتمند ایرانی که یکی از بهترین سنترهایی است که تاکنون در آسیا بازی کرده در مسابقات قهرمانی آسیا، تلاش زیادی کرد و بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت تا تیمش را برای چهارمین بار روی سکوی قهرمانی آسیا ببرد، اما مصدومیت بازیکنان تیم ملی ایران و برخورد با چین در مرحله نیمه نهایی، باعث عدم حضور ایران در فینال شد. حدادی و یارانش در نهایت در بازی رده‌بندی موفق به شکست ژاپن شدند و به مقام سوم رسیدند. حامد حدادی در فصل جاری برای تیم سیچوان در لیگ چین بازی می‌کند. حدادی ۳۰ ساله در بازی قبلی تیمش که به پیروزی ۱۲۴ بر ۱۱۳ سیچوان مقابل فوشان انجامید با کسب ۲۰ امتیاز و ۹ ریباند،‌ توقف‌ناپذیر نشان داد تا تیمش شش پیروزی متوالی را تجربه کرده باشد. او در دیدار مقابل شانکسی هم ۲۳ امتیاز کسب کرد و ۱۵ریباند و هشت پاس گل داشت. سنتر ملی‌پوش ایران در بازی برابر شاندونگ هم ۳۰ امتیاز به دست آورد و ۲۲ ریباند به نام خود ثبت کرد تا در تمام دیدارهای تیمش نقش اساسی ایفا کرده باشد. حامد عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران است و بعد از مسابقات قهرمانی آسیا همچنان یک نقطه اتکا برای تیم ملی کشورش به حساب می‌آید.

– بازگشت آبی‌های تهران به صدر جدول با شکست دادن فولاد

به گزارش مهر، هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵:۱۵ امروز با برگزاری چهار دیدار ادامه پیدا کرد که در یکی از مهمترین بازی‌ها تیم سپاهان در ورزشگاه فولادشهر به مصاف نفت تهران رفت و در پایان برابر این تیم ۲ بر یک پیروز شد. این نخستین برد سپاهان با استیماچ است که جانشین فرکی در سپاهان شد. ابتدا این تیم نفت بود که از میزبان خود پیش افتاد. گل این تیم را علی قربانی در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند. در دقیقه ۳۴ این نیمه نفت صاحب یک ضربه پنالتی شد که علی بوحمدان آن را از دست داد. در دقیقه ۴۵ بازی مهدی شریفی گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۹ بازی عقیلی از روی نقطه پنالتی برای سپاهان گلزنی کرد تا این تیم به بردی ارزشمند و شیرین دست یابد. تیم ذوب آهن، همشهری سپاهان در زمین صبای قم به میدان رفت و در حالی که میزبان را در شرایط بهتری می‌دید به یک امتیاز برابر این تیم قناعت کرد تا رویارویی علی دایی و یحیی گل‌محمدی برنده نداشته باشد. در تبریز تیم تراکتورسازی بار دیگر امتیاز داد و این بار نتوانست از پس سیاه جامگان بر بیاید. جدال این دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه تلاش با تساوی خاتمه یافت. باید دید با این وضعیت مسئولان باشگاه تراکتورسازی چه واکنشی نسبت به سرنوشت تونی در این تیم خواهند داشت. تیم سایپا با وجود اینکه یک نیمه برابر ملوان متوقف شده بود در نیمه دوم ابتدا دو گل به مهمان شمالی خود زد و بلافاصله یکی از گل‌ها را دریافت کرد اما تا پایان برتری خود را حفظ کرد تا ۲۰ امتیازی شده و به جمع بالانشینان جدول بپیوندد. تیم های فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران از ساعت ۱۶:۲۰ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم استقلال با حساب ۲ بر صفر میزبان خود را شکست داد تا به ۳ امتیاز ارزشمند خارج از خانه دست یابد و بار دیگر صدرنشین شود. جابر انصاری (۵۷) و پرو پئیچ (۸۸) زننده گل‌های استقلال در این بازی بودند.

نتایج دیدارهای همزمان لیگ برتر به شرح زیر است:

* سپاهان ۲ – نفت تهران یک
– گل‌ها: مهدی شریفی (۴۵) و هادی عقیلی (۸۹ – پنالتی) برای سپاهان علی قربانی (۳۶) برای نفت تهران

* صبای قم صفر – ذوب آهن اصفهان صفر

* تراکتورسازی تبریز صفر – سیاه جامگان مشهد صفر

* سایپا ۲ – ملوان انزلی یک
– گل‌ها: ابراهیم صادقی (۶۰) و علی زینالی (۷۷) برای سایپا و سیاوش حق نظری (۷۹) برای ملوان

– اولین شکست تیم ملی هندبال در رقابت‌های انتخابی المپیک

خبر دیگری از فارس را می‌خوانیم در مورد رقابت‌های هندبال انتخابی المپیک. تیم ملی هندبال ایران با هدایت عرفان اسماعیلاگیچ از ساعت ۱۹:۳۰ امروز جمعه، ۲۹ آبان ماه در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک برابر قطر میزبان قرار گرفت. ملی‌پوشان هندبال ایران در این مسابقه با نتیجه ۳۲  بر ۱۷ برابر قطر مغلوب شدند. نیمه اول این مسابقه با نتیجه ۱۶ بر ۸ به سود میزبان خاتمه پیدا کرد. تیم قطر با این نتیجه جمع امتیازهای خود را به عدد ۸ رساند و ایران ۶ امتیازی باقی ماند؛ به این ترتیب بازی بعدی ایران مقابل عربستان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود، چرا که تیم ایران می‌تواند با پیروزی برابر عربستان به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی رقابت‌ها شود.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

کد خبر : 8646 ساعت خبر : 10:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8646
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات