باران پل‌هاى خرم‌آباد را شست

باران پل‌هاى خرم‌آباد را شست

بارها در همین پایگاه خبری گلونی درباره توجه به عمران شهری خرم‌آباد و مشکلات زیرساختی این شهر مطالب نوشته‌ایم و تاکید کرده‌ایم که اول باید خودِ شهر را ساخت.

اما شورای شهر و شهرداری خرم‌آباد در پی ساختن حومه شهر و توسعه پارک جنگلی مخمل‌کوه و ساختن دریاچه در جنوب خرم‌آباد است و خود شهر را انگار که رها کرده است. نمونه‌اش همین پل جهادگران. پلی که بعد از دو بار جابجایی در مکان آن و زیان‌های فراوانی که در اثر شروع یک پروژه کارشناسی نشده به بودجه عمرانی شهر خرم‌آباد متحمل شد، بعد از گذشت چندین سال در نهایت فروردین امسال روند اجرایی آن سرعت گرفت و مدیران پروژه و اعضای شورای شهر وعده افتتاح آن در پایان تابستان را دادند. اما تاکنون این وعده هم عملی نشده است.

بهتر نیست شهرداری ابتدا پل جهادگران را به پایان ببرد و بعد برای شهر باغ پرندگان بسازد؟ آیا بهتر نیست مسوولان شهری فکری برای پل‌های موقت شهر بکنند که اسباب خنده مردم خرم‌آباد و گردشگران شده‌ است. شهرداری خرم‌آباد در حالی بودجه خود را خرج ساخت باغ پرندگان و آبشار مصنوعی در خرم‌آباد می‌کند که یکی از مهمترین مناطق دسترسی مردم خرم‌آباد یعنی پل جهادگران که بر روی رودخانه گِلال خرم‌آباد قرار دارد با کوچک‌ترین باران کاملاً محو می‌شود.

وضعیت ترافیک خرم‌آباد در روزهای بارانی بسیار وخیم می‌شود. چرا که با خارج شده این پل‌های به اصطلاح موقت از چرخه عبور و مرور خودرو‌ها و جوابگو نبودن خیابان‌های کناری این پل‌ها وضعیت اسفناکی برای ترافیک به وجود می‌آید. آیا بهتر نیست اول زیرساخت شهر خرم‌آباد را به حد قابل قبولی برسانیم و بعد به فکر جلب گردشگر باشیم؟ آیا با وجود مشکلات فراوان داخل شهر مانند وضعیت خیابان‌های ساحلی و زیرگذرهای ناکارآمد و ناتمام ماندن پروژه‌های عمرانی که یک نمونه آن گفته شد و هزاران مشکل ساختاری دیگر، می‌توان امیدی به توسعه صنعت گردشگری در خرم‌آباد داشت؟

IMG_20151118_123851عکاس‌ها: مهران مریدی از ایسنا

 پایان پیام

کد خبر : 8537 ساعت خبر : 11:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8537
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات