جشنواره گرافیک سرو نقره‏‌ای

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چهارمین جشنواره گرافیک سرو نقره‏‌ای در تهران برگزار می‌شود و آثار ایسیدرو فرر طراح نامدار اسپانیایی در حاشیه برگزاری این رویداد در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی دیوار رفته است.

خلاقیت و شوخ طبعی شاید دو ویژگی بارز و مهم این هنرمند اسپانیایی است؛ او عاشق پیوند زدن اشیا بی‌ربط و ساختن کاراکترهای جالب است به علاوه شاعرانگی و وجه ادبی آنچه طراحی می‏‌کند قابل چشم‌‏پوشی نیست و از مطالعه و آشنایی قوی او با فرهنگ و ادبیات خبر دارد.

فرر در تصویرسازی داستان‎گو و در ساخت پوستر یا آیکون‎های تبلیغاتی بی‎پرواست و آثارش بدون شک برای هر علاقه‏مند به گرافیکی می‏‌تواند آموزنده باشد. از سوی دیگر کارهای این هنرمند به شدت گزینه‎گو هستند، او با کمترین عناصر پیغام تصاویرش را به مخاطب می‌‏رساند، از تجمل تصویری یا استفاده از رنگ‎های پرشور پرهیز می‏‌کند و به جای آنها می‏‌کوشد کارهایی بیانگر و نو ارائه کند. نکته آخر آنکه او طنزپردازی چیره‌‏دست است و به عنوان یک طراح، شوخی با هیچ چیز برای فرر ممنوع نیست به ویژه شوخی با خودش.

این نمایشگاه دیدنی روز ۹ آبان گشایش یافت و تا ۱۵ آبان میزبان علاقمندان خواهد بود.

توضیحاتی در مورد گرافیک

گرافیک از واژهٔ یونانی graphikos است و به معنای آنچه که مربوط می‌شود به طرح زدن و طراحی. تعریف دیگر از گرافیک، هر کار یا شیوهٔ مربوط به کشیدن تصویر از روی یک چیز یا از انگاره آن است؛ و بنابراین همهٔ پدیده‌هایی را در بر می‌گیرد که ایجاد شده‌اند: به شکل یک نشانه، علامت، نقشه، طراحی، کشیدن از روی یک چیز و به ویژه طراحی خطی یک پدیده.

هنرهای گرافیک شامل کشیدن، طراحی کلیشه و گراور برای چاپ و طراحی گرافیکی است. صنایع گرافیک شامل همهٔ تکنیک‌ها و فعالیت‌هایی است که در تولید یک کار چاپی نقشی ایفا می‌کنند.طراحی گرافیک پیشه یا هنر ارتباط بصری (ارتباط تصویری) است که از آمیزش تصویرها، واژه‌ها و ایده‌ها ترکیب شده تا اطلاعاتی را به تماشاگر برساند و به ویژه در او تأثیر مشخصی بنهد.

پایان پیام

 

کد خبر : 7565 ساعت خبر : 9:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7565
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات