خیبر خرم‌آباد ۱۶ امتیازی شد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

حالا که تیم خیبر پاس همدان را شکست داده خبر آغازین روزنامه ما هم خبر این پیروزی است. مهر نوشت در هفته دوازدهم لیگ فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد امروز چهارشنبه راس ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی خرم‌آباد از پاس همدان پذیرایی کرد که این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تیم خرم‌آبادی پایان یافت. خیبری‌ها که سه بازی گذشته خود را با شکست پشت سر گذاشته بودند در این دیدار چشم به سه امتیاز خانگی داشتند تا با این برد نوار ناکامی‌های تیم خیبر خرم‌آباد پاره شود. خیبر خرم‌آباد با این برد ۱۶ امتیازی شد و در رده هشتم جدول لیگ دسته یک کشور قرار گرفت.

مهر خبری هم از مدیر کل استاندارد لرستان داشت. مرضیه قنبریان پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به انجام پنج هزار و ۳۸۲ مورد بازرسی در هفت ماهه ابتدای سالجاری در سطح بازار استان اظهار داشت: در این بازرسی‌ها کارشناسان اداره کل استاندارد کالاهای موجود در بازار را خریداری و در آزمایشگاه‌های این اداره کل آزمایش می‌کنند تا استانداردهای لازم در آن ها را بررسی کنند.

تسنیم امروز نوشت ۳۳ درصد از واحدهای تولیدی استان لرستان غیرفعال است. مسعود رضا،‌معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ظهر امروز در نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‎آباد که در سالن جلسات اتاق خرم‌آباد انجام شد، با بیان اینکه در کشور خاک‌ریزی به نام بانک‎ها ایجادشده است که واحدهای تولیدی را آزار می‎دهد، اظهار داشت: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای رونق‎بخشی صنعت و معدن تصویب شد اما متأسفانه این میزان بودجه که می‌توانست گره مشکلات اقتصادی کشور را باز کند محقق نشد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته در کل کشور کمتر از ۷۰ میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی اختصاص دادند و در این میان سهم لرستان نیز ۶٫۴ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در لرستان وجود دارد که متأسفانه بین ۳۰ تا ۳۳ درصد این واحدها غیرفعال هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان امروز طی خبر تسنیم از انتخاب لرستان به عنوان پایلوت مظالعات و اکتشافات منابع معدنی کشور خبر داد. وی با تاکید بر اینکه طی امسال باید چند محصول خاص استان برند سازی شود اظهار داشت: یکی از بحث هایی که در لرستان مغفول مانده بحث برند سازی محصولات استان است. ایشان با بیان اینکه سنگ گوهره و سنگ چینی ازنا و همچنین فرش لری را می توان به عنوان برندهای استان در بازارهای جهانی مطرح کرد افزود: یکی از ظرفیت های قابل قبول استان فرش لری است ولی به دلیل اینکه سیاست خوبی در ارتباط با آن دنبال نشده است نقشه های اصیل ما را استان های همجوار غصب کرده اند. ما معتقدیم یکی از برندهایی که تا پایان امسال می توان روی آن کار کرد فرش لری استان است.

فارس امروز خبری از افزایش فضای سبز برای بروجرد داشت. شهردار بروجرد امروز از افزایش فضای سبز مطلوب و مناسب این شهر خبر داد و گفت: در این راستا شهرداری اقدام به احداث پارک‌هایی نظیر پارک خورشید، نام‌آوران، نیاوران و ساماندهی به باغ دیده‌ور کرده است.

آخر روزنامه هم خبر هواشناسی داریم. خبری از بارندگی‌های لرستان از تسنیم. مدیر کل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانه بارشی وارد استان شده و بارندگی در سراسر استان لرستان ادامه دارد، اظهار داشت: بارندگی‌های استان تا روز جمعه ادامه دارد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 7418 ساعت خبر : 8:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7418
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات