گلونی منتشر کرد: ۶۶ سال با ایرج افشار

گلونی منتشر کرد: ۶۶ سال با ایرج افشار

مرجع‌نگار، مجله‌نویس، کتاب‌شناس، مصحح، نسخه‌پژوه، سند‌پرداز،  متن‌شناس،  مجموعه‌ساز، کاشف و احیاگر، فهرست‌نویس، گردشگر، کتابدار،  نویاب، تاریخ‌نویس، سفرنامه‌نگار، نهادساز، کتاب‌آفرین،  مقاله‌نگار وپایه‌گذار این‌ها القابی است که سیدفرید قاسمی برشمرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب «ایرج افشار» از سری مجموعه مشاهیر کتاب‌شناسی معاصر ایران است که خانه کتاب منتشر کرده است. سیدفرید قاسمی در این کتاب زندگی‌نامه کاملی از ایرج افشار ارایه داده است. او در این کتاب ضمن برشمردن همه هنرهای استاد فقید افشار، فعالیت‌های ایشان را دسته‌بندی کرده‌اند که این فعالیت‌ها و آمار ارایه شده در این داده‌نما استفاده شده است.

از آنجا که کارهای ایرج افشار هنوز برای مردم شناخته شده نیست و مطالعه درباره او وقت و حوصله می‌خواهد، داده‌نمایی از فعالیت ایشان بر اساس پژوهش سیدفرید قاسمی تهیه شده است تا خلاصه‌ای از زندگی پربار این مرد ایران‌دوست در دسترس همه باشد.

پایگاه خبری گلونی باافتخار این داده‌نما را به همه دوست‌داران فرهنگ و هنر ایران تقدیم می‌کند و برای استاد سیدفرید قاسمی آرزوی سلامتی و طول عمر دارد.

کلیه حقوق این داده‌نما متعلق به پایگاه خبری گلونی است و هر گونه دستکاری در لوگوی آن پیگیرد قانونی دارد. به همین شکل می‌توانید بازنشر کنید. طراح این داده‌نما ایمان خاکسار است.

سید فرید قاسمی کیست

سید فرید قاسمی متولد ۱۳۴۳ در خرم‌آباد، نویسنده و پژوهشگر ودارای لیسانس کتابداری است. از او بعنوان «حافظه مطبوعات ایرانی» و «آبروی حرفه روزنامه‌نگاری» یاد می‌شود. نخستین نشان سرای روزنامه‌نگاران ایران، به فرید قاسمی اهدا شد.

برخی از آثار
پیشینه ارتباطات و تاریخ مطبوعات خرم‌آباد نشر سیفا
سرگذشت مطبوعات ایران: روزگار محمد شاه و ناصرالدین شاه (۲ جلد)
مطبوعات ایران در قرن بیستم
راهنمای مطبوعات ایران عصر قاجار (۱۲۱۵- ۱۳۰۴)
راهنمای مطبوعات ایران (۱۳۵۷- ۱۳۷۱)
روزنامه نگاری حرفه‌ای
خاطرات مطبوعاتی
نخستین‌های مطبوعات
خاطرات روزنامه نگاران زندانی
مشاهیر مطبوعات ایران
تاریخ شفاهی مطبوعات ایران

پایان پیام

ایرج افشار

 

کد خبر : 7898 ساعت خبر : 2:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7898
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات