گلونی در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات

گُلوَنی در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات – در پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات، غرفه گلونی میزبان برخی از هنرمندان و روزنامه نگاران بود.

علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون، نصرالله حدادی تهران شناس، شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران، عباس حسین نژاد شاعر، محمد مشاری مدیرگروه مجلات همشهری، نیما پاشاک روزنامه نگار، نرگس روحانی فعال محیط زیست از جمله مهمانان غرفه گلونی بودند.

همچنین جمعی از هنرمندان و روزنامه نگاران لرستانی نیز از غرفه گلونی بازدید کردند. عبدالرضا قاسمی، امیر زیدی نژاد، حمید نوروزی، مهرداد سوری، بابک بهاروند، عزت درگاهی، کیانوش رستمی، کرمرضا پیریایی و آقایان بهاری و طولابی از جمله این مهمانان بودند.

بخش اول از  عکس‌های مربوط به این روز نمایشگاه را ببینید.
عکس‌ها از انوشه میرمجلسی است.

گُلوَنی در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات

 

تعریف چاپ

چاپ را در اصطلاح، انتقال مطالب شامل نوشته‌ها، تصاویر، اعداد و علائم بر رو یک حامل فرم و انتقال آن بر روی یک سطح چاپ شونده و تکثر آن به شمارگان زیاد می‌گویند.

چاپخانه نیز در لغت به‌معنای محل چاپ کردن و در متون مختلف کلمات مطبعه، دارالطباعه، و باسمه‌خانه به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته‌است. چاپخانه مؤسسه، مجتمع یا کارگاهی است که از عهدهٔ انجام کارهای چاپی بر روی کاغذ و سایر اشیاء از طریق انواع چاپ برآید و به تعبیری دیگر، محلی است که چاپ کتاب، نشریات، و مانند آن در آنجا انجام می‌گیرد. امروزه، چاپ به عنوان یک فرایند انبوه صنعتی در نظر گرفته می‌شود که بخش اساسی صنعت نشر و بخش مهمی از فعالیت‌های اداری و حکومتی را شامل می‌شود.

واژهٔ چاپ و صورت قدیمی‌تر آن «چهاپ» را برگرفته از واژهٔ مغولی چاو دانسته‌اند که به معنای «فشردن سطحی بر سطح دیگر» است. همچنین «چاپ» در تُرکی به معنی کوبیدن یا حرکت مداوم همراه با کوبش است.

پایان پیام

 

کد خبر : 8097 ساعت خبر : 0:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8097
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات