گلونی

پاسخ بزرگمهر حسین‌پور به جنجال عطسه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بزرگمهر حسین‌پور در واکنش به حواشی طرح شده پیرامون توهین مجموعه «عطسه» به کورش کبیر نوشت:

این روز‌ها دوباره جمعیت آریایی فحش‌دهان و عربده‌کشان راه افتاده‌اند و به زور ناسزا و بدوبیراه می‌خواهند نام کورش کبیر را زنده نگه دارند. ماجرا این است که در یکی از آیتم‌های سریال عطسه یک بنگی حرف‌های پرت‌و‌پلا می‌زند و هذیان‌طور به هم می‌بافد و در جایی کورش نامی برده می‌شود و بعد از چند جمله بازیگر نام دوبرمنی می‌برد و خلاصه اینکه گروه‌های فشار کورش کبیر، این طور استنباط کرده‌اند که به کورش کبیر توهین شده است.

نکته اول: اصولا ما جماعتی هستیم که توهین‌خورمان خوب است. یعنی یک سری موجود از صبح تا شب نشسته‌ایم و اخبار و اکناف را چک می‌کنیم که کی به ما توهین کرده و به کجای ما اهانت شده است. هر روز در این مملکت دارد به کسی توهین می‌شود. از تمام کشورهای خارجی که دارند از خروس‌خون تا سگ‌خون در فیلم‌ها و سخنرانی‌ها و کاریکاتور‌هایشان به ما توهین می‌کنند گرفته تا توهین خود ما به پرستار‌ها، به دکتر‌ها، به گروه‌های فشار، به آذری زبان‌ها، به لر‌ها، به کرد‌ها، به نانوا‌ها، به نمایندگان محترم مجلس، به رییس جمهور و به کورش کبیر…! و از آنجا که در خانواده‌هایمان هم قبلن‌ها همین داستان بوده و خاله مهشید جلوی همه به ما توهین کرده بود و عمو اصغر تو جمع به ما توهین کرده بود و عمه فاطی ما رو آدم حساب نکرده بود و دختر خاله قمر چقد کلاس می‌ذاشت، حالا هم اصلا چیز عجیبی نیست که ما مدام داریم رصد می‌کنیم که کی و کجا به ما توهین شده است.

نکته دوم: این داستان سریال عطسه مهران مدیری هیچگونه توهین و اهانتی در خود ندارد. دوستان دستگاه توهین‌سنج‌شان احتیاج به تعمیر دارد.

نکته سوم: ‌‌نهایت توهین به قول دوستان این بوده که یک بنگی به صورت مبهم اسم کورش را روی سگ گذاشته است. خب چه ایرادی داری؟ این فرهنگ سگ‌ستیزی را فراموش کنید. سگ یکی از بهترین موجودات خداست. از خیلی از انسان‌های روی زمین رفتارش مهربان‌تر، وفادارانه‌تر و متعهدانه‌تر است. پیشاپیش پیشنهاد می‌کنم اسم سگ‌هایتان را لطفا «بزرگمهر» بگذارید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل