گلونی

چی بر سر تیکی‎تاکا اومده؟

پایگاه خبری گلونی، ارژنگ حاتمی:

دلداری روبرتو باجو با ذکر خاطره‏ایی از طارمی

طارمی گفته: «رونالدو هم تک به تک خراب می‎کنه»؛ بله آقای طارمی، تازه تک به تک که چیزی نیست. این منتقدها سن‌شون کمه، یادشون نمیاد؛ سال ۱۹۹۴ روبرتو باجو پنالتی رو در فینال جام‎جهانی از دست داد تا برزیلی‎ها قهرمان بشن. توی ایتالیا هم هیچکس از باجو انتقاد نکرد، همه دست نوازش به سرش می‎کشیدن و می‎گفتن فدای سرت، همه پنالتی خراب می‏‎کنن. حتی یک پیشگویی خطاب به روبرتو باجو گفته بود: «این‏‎‏قدر ناراحت نباش. سال‎ها بعد بازیکن بزرگی به اسم طارمی در ایران پدیدار می‎‌شه که حتی اون‎هم تک به تک‎ها و پالتی‎هاش رو خراب می‏‎کنه؛ تو که جای خود داری باجو.»

چی بر سر تیکیتاکا اومده؟

قرعه‌‌کشی رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ که قراره تابستون آینده در فرانسه برگزار بشه، در پاریس انجام شد. در این زمینه بعضی از سرمربی‎ها اظهارنظراتی کردن.

البته ما قبل از شنیدن این اظهارنظرها فکر می‎کردیم فقط کی‎روش توانمندی این رو داره که تیم حریف رو اون‎قدر بزرگ کنه که حتی از گوام هم بترسیم. اما گویا این کار رو اکثر مربی‎های بزرگ انجام می‎دن. سرمربی تیم ملی ایتالیا از بلژیک به عنوان تیمی یاد کرد که حتی می‎تونه فینالیست بشه. این اظهارنظر سرمربی ایتالیا باعث شد بریم دوباره یک سرچی در خصوص بلژیک بزنیم؛ ببینیم اصلا تیم فوتبال دارن یا نه؟

یواخیم لو، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان هم گفته: «آنها شانس اول شدن در گروه خود را دارن.» منظورش از آنها هم لهستانه؛ یعنی طرف تیمش قهرمان جهان باشه و بعد بیاد بگه لهستان شانس اول شدن تو گروهه؛ واقعا که.

سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا هم گفته: «در رقابت‎های یورو ۲۰۱۶ هیچ گروهی آسون نیست.» و بعد ما با خودمون فکر می‌کنیم چه بر سر تیکی‎تاکا اومده که اسپانیا هم باید از چک و ترکیه و کرواسی حساب ببره؟

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان هم گفته: «برای ولز احترام زیادی قائلیم.» جهت اطلاعتون عرض کینم که: «ولز» هم یک کشوره. البته ما هم برای «گوام» و «هند» احترام قائل بودیم، اما نه به این شدت.

بله؛ همونطور که ملاحضه کردین؛ همه مربی‎های بزرگ به تیم‌های گروهشون احترام می‌گذاشتن. اون‌هم از نوع شدیدش.

خروج از نسخه موبایل