آلبوم جدید علیرضا قربانی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آلبوم «من عاشق چشمت شدم» به خوانندگی علیرضا قربانی، ۲۷ آذرماه در شهر کتاب مرکزی رونمایی می‌شود.
این آلبوم شامل ۸ قطعه از تیتراژ سریال‌هایی است که علیرضا قربانی در سال‌های گذشته آن‌ها را خوانده است.

شعر ۵ قطعه از آلبوم «من عاشق چشمت شدم» را افشین یدالهی، شعر دو قطعه دیگر را فردین خلعتبری سروده است و یک شعر هم از فردوسی در این آلبوم با صدای علیرضا قربانی ضبط شده است.

در این مراسم، علیرضا قربانی، فردین خلعتبری، افشین یدالهی، میرعلیرضا میرعلی نقی و همچنین کاوه کاتب حضور دارند و درباره اثر و ویژگی‌های آن صحبت می‌کنند.

افشین یداللهی
افشین یداللهی (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۴۷ در اصفهان – درگذشتهٔ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در هشتگرد) ترانه‌سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان اهل ایران بود.
پدر افشین یداللهی از اهالی ایزدخواست بوده‌است و مادر وی نیز اهل اسفرجان است.
او فعالیت‌های حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را در سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد. نخستین ترانه‌های وی با آهنگسازی فؤاد حجازی و شادمهر عقیلی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا می‌شد. از جمله ترانهٔ «از فارس تا خزر» که با آهنگ‌سازی شادمهر عقیلی و خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا شد.
یداللهی برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی، ترانه‌هایی سرود. سریال‌هایی چون: شب آفتابی، مسافری از هند، خوش‌رکاب، فقط به خاطر تو، کمکم کن، سریال غریبانه، شب دهم، خط شکن، میوهٔ ممنوعه، مدار صفر درجه، تبریز در مه و معمای شاه.
یداللهی چندین سال بود که ادارهٔ انجمنی به نام «خانهٔ ترانه» را برعهده داشت. خانهٔ ترانه در سال ۱۳۸۰ با همکاری ترانه‌سرایانی از قبیل عباس سجادی، سعید امیر اصلانی، بابک صحرایی، یغما گلرویی، افشین سیاهپوش، نیلوفر لاری‌پور، محمدرضا حبیبی و افشین یداللهی راه‌اندازی شد. این جلسات به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی اختصاص می‌یافت. جلسات خانه ترانه سپس به فرهنگسرای قانون و پس از آن به فرهنگسرای شفق و فرهنگسرای ارسباران انتقال یافت.

پایان پیام

کد خبر : 10200 ساعت خبر : 0:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10200
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات