آموزش ساخت اجاق هیزمی

چطور از گرمایش زمین جلوگیری کنیم؟ نقش ما در ایجاد تغییرات اقلیمی چیست؟
پایگاه خبری گلونی، احسان میرزایی: شاید فکر کنید مقصر اصلی در تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین دی‌اکسید‌کربنی باشد که از فعالیت مستمر کارخانه‌ها به جو وارد می‌شود یا دامداری‌هایی که باعث افزایش گاز متان می‌شوند و صنعت کشاورزی که باعث تراشیدن جنگل‌ها از بین رفتن پوشش گیاهی بومی شده و جذب دی اکسید کربن را کاهش داده است! اگر چنین اعتقادی دارید، آینده خود و نسل‌های بعد از خودتان را به خطر انداخته‌اید. چرا که تمام فعالیت‌های اشاره شده در بالا برای رفاه زندگی و ادامه حیات ما انجام می‌شود.

آیا شما راضی می‌شوید بعد از تمام شدن شارژ الکترونیکی تلفن همراه خود یک روز آن را شارژ مجدد نکنید؟
آیا حاضر هستید برای انجام برخی کار‌ها پای پیاده در شهر تردد کنید؟
آیا حاضر هستید در فصل سرما حتی در خانه لباس گرم بپوشید؟
آیا حاضر هستید در تولید زباله‌تر و خشک سهم کمتری داشته باشید؟
آیا حاضر هستید اینترنت تلفن همراه و خانه را برای چند روز قطع کنید؟

حقیقت این است که نیاز بیش از حد انسان معاصر به انرژی، خوراک، پوشاک و خدمات گوناگون باعث شکل‌گیری غول‌های تولید دی‌‌اکسید‌کربن، متان، پلاستیک و… در سرتاسر زمین شده. در تلاقی نیاز انسان، سوخت‌های فسیلی، تولیدات کارخانه‌ها و کره زمین تغییرات شگفت‌انگیزی در اقلیم‌های مختلف ایجاد شده است که این رویه در تسریع گرمایش زمین نیز نقش بسزایی دارد. حتی استفاده از اینترنت هم به طور غیر مستقیم و نا‌محسوس برای محیط زیست ضرر دارد.
برای نمونه سرور‌های بزرگ گوگل که گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند در کوه‌های آلپ نگهداری می‌شود، تا به واسطه سرمای طبیعی و دائمی همواره خنک بمانند.


اما پیشنهادی داریم، در حالی که بسیاری از طبیعت‌گردان با تجربه هنگام توقف و استراحت آتشی بزرگ روی زمین بکر روشن می‌کنند؛ شما با ساختن و همراه داشتن یک اجاق هیزمی در طبیعت‌گردی می‌توانید از آتش لذت ببرید، غذا درست کنید و مهم‌تر از همه آنکه: از آتش‌سوزی احتمالی جنگل و بیشه، هدر رفت انرژی، سوزاندن زمین و گیاهان کوچک، اسراف در سوزاندن هیزم جلو گیری کنید.

راهنمای ساخت اجاق هیزمی ساده:
چند سوراخ یا شیار که هوا را به خوبی منتقل کند روی دیواره یک پیت روغن متوسط ایجاد کنید و از اجاق هیزمی استفاده کنید. همانند آنچه که در فصل سرما برخی دست‌فروش‌های کنار خیابان درست می‌کنند.

 

پایان پیام

کد خبر : 9497 ساعت خبر : 2:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9497
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات