بزرگداشت روز جهانی کوهستان در لرستان

بزرگداشت روز جهانی کوهستان در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم بزگداشت روز جهانی کوهستان به همت انجمن مردم نهاد مهندسین محیط زیست زاگرس لرستان و با همکاری پروژه حفاظت از تنوع‌زیستی زاگرس مرکزی روز چهارشنبه ۱۸ آذر ماه ساعت ۹ صبح در سالن اجتماعات مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان برگزار می شود. محوریت این همایش برنامه حفاظت و توسعه پایدار کوهستان زاگرس مرکزی در مرکز استان لرستان است.

مجید دریکوند مدیرعامل انجمن مهندسین محیط زیست زاگرس لرستان به گلونی گفت: مهندس درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست و مهندس فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از سخنران‌های این مراسم هستند. به مناسبت این روز از تمامی مدیران،کنشگران و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط زیست و کوهستان استان لرستان جهت شرکت و همراهی دعوت به عمل می‌آید.

poster lorestan 2015

بزرگداشت روز جهانی کوهستان در لرستان

زاگرس

زاگرس، بزرگترین واحد ناهمواری‌ ایران است به طول تقریبی ۱۳۵۰ کم که از شمال غربی ایران از حدود مرزهای جنوبی آذربایجان غربی آغاز و تا گسل میناب در استان هرمزگان و در شمال تنگه هرمز امتداد می‌یابد کوهستان زاگرس از نوع چین خوردگی‌های ژورایی با چین‌های ساده و منظم هستند و مجموعاً  یک پنجم مساحت کشور ایران را تشکیل می‌دهد.

بلندی‌های سلسله کوه زاگرس از مرکز به سوی باختر (جلگه خوزستان) به تدریج کاهش کاهش می‌یابد و به صورت ناهمواری‌های پلکانی و تپه‌های کم ارتفاع و جلگه‌های پست کناره دیده می‌شود. پهن‌ترین قسمت زاگرس در استان فارس و در حوالی ْ۵۴ طول شرقی، حدود ۲۷۵ کم و باریکترین آن در امتداد رود دز به طول تقریبی ۱۲۵ کم قابل مشاهده است.

پایان پیام

کد خبر : 9628 ساعت خبر : 12:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9628
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات