تولید سالانه ۶۰۰ تن گیاه دارویی در خرم‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد از تولید سالانه ۶۰۰ تن گیاه دارویی در این شهرستان خبر داد. مهر نوشت مراد بیرانوند به کشت ۱۳ نوع گیاه دارویی در شهرستان خرم‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: این ۱۳ نوع گیاه دارویی در سطح ۳۶ هکتار و توسط ۲۰ بهره بردار بخش کشاورزی کشت می‌شود. شهرستان خرم‌آباد با تولید سالانه بیش از ۳۰۰ تن محصول سبز و ۱۱۵ تن محصول خشک رتبه سوم استان را در اختیار دارد. لازم است با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی برای کشاورزان خرم‌آبادی سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان را بالا برد.

طی خبر دیگر مهر فرمانده انتظامی پلدختر از توقیف دو دستگاه کامیون و کشف آب میوه‌های خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.سرهنگ رضا داوودی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر جابجایی مقادیری آبمیوه خارجی قاچاق توسط دو قاچاقچی با دو دستگاه کامیون به سمت پلدختر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت. ماموران در محور اندیمشک- پلدختر مستقر شده و با مشاهده دو کامیون حامل بار که از استان‌های جنوبی کشور به پایتخت بارگیری شده بودند، مشکوک و آنها را توقیف کردند. در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقادیر زیادی انواع آب میوه‌های خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال فاقد مجوز گمرکی کشف شد. در این خصوص دو قاچاقچی دستگیر و همراه محموله‌های مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند.

ظهر امروز مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور لرستان برگزار شد و از شش پژوهشگر برتر این دانشگاه تجلیل به عمل آمد. حمید مظفری از مرکز خرم‌آباد به عنوان پژوهشگر برتر گروه فنی و مهندسی، حدیث زارع منش از مرکز الشتر به عنوان پژوهشگر برتر گروه کشاورزی و ایرج رمضانی به عنوان پژوهشگر برتر گروه علوم پایه دانشگاه پیام نور لرستان معرفی شدند. محمد شهسواری از مرکز الیگودرز، مهدی حسنوند از مرکز پلدختر و امین سبزی‌پور از مرکز کوهدشت به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم در بخش پژوهشگر برتر حوزه علوم انسانی را کسب کردند. +

تسنیم نوشت مدیرکل بحران استان لرستان گفت: ۲۹۸ میلی‌متر بارش از ابتدای سال آبی تاکنون در استان لرستان به ثبت رسیده است. رضا آریایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متوسط بارش‌های استان لرستان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ میلی‌متر بوده است، اظهار داشت: میزان بارش در سپیددشت ۶۳ میلی‌متر، شول‌آباد ۵۲ میلی‌متر، دورود ۴۹ میلی‌متر، ریمله ۴۶ میلی‌متر، ازنا ۳۹ میلی‌متر، سیلاخور ۳۴ میلی‌متر، خرم‌آباد ۳۰ میلی‌متر، بروجرد ۲۹ میلی‌متر، سلسله ۲۶ میلی‌متر، الیگودرز ۲۶ میلی‌متر، ایمان آباد ۲۶ میلی‌متر، دلفان ۲۴ میلی‌متر، پلدختر ۱۹ میلی‌متر، رومشکان ۱۸ میلی‌متر و در شهرستان کوهدشت ۱۷ میلی‌متر بوده است. از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۹۸ میلی‌متر بارش در استان لرستان ثبت‌شده که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۲ و در بلندمدت مشابه ۱۲۹ میلی‌متر بوده است.

دیدار تیم‌های نساجی مازندران و خیبر خرم‌آباد با نتیجه ۲ بر یک به نفع گروه نساجی به پایان رسید. تسنیم نوشت در نوزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته فوتبال باشگاه‌های کشور، گروه خیبر خرم‌آباد در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر به مصاف نساجی مازندران رفت که در پایان، این دیدار با برتری ۲ بر یک گروه نساجی به پایان رسید. گروه خیبر خرم‌آباد با تقبل شکست این دیدار، یک پله در جدول رده‌بندی لیگ سقوط کرد و با ۱۹ امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول ایستاد و نساجی مازندران نیز اکنون، با ۲۵ امتیاز در رده هشتم قرار دارد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 10154 ساعت خبر : 8:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10154
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات