سیمین غانم مجاز است

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پی انتشار خبری مبنی بر اجرای کنسرت ویژه بانوان خانم سیمین غانم توسط یک سایت، روابط عمومی بنیاد رودکی جهت برطرف شدن ابهامات پیش آمده جوابیه به شرح ذیل منتشر کرد:

سیمین غانم، قریب به دو دهه فعالیت در زمینه موسیقی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. وی از سال ۱۳۷۹ تاکنون اجراهای متعددی ویژه بانوان در مجموعه تالار وحدت برگزار کرده که هرساله در سه فصل و هر فصل بیش از سه اجرا به اجرای برنامه پرداخته است و همواره عواید حاصل از فروش کنسرت‌های ایشان به موسسات خیریه اختصاص پیدا کرده است.
گفتنی است؛ تمامی اجراهای این هنرمند پیشکسوت موسیقی در این سال‌ها ویژه بانوان بوده و با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که محوریت موسیقی محلی و تصنیف‌های قدیمی ایرانی است.

سیمین غانِم (زادهٔ ۲۲ فروردین ۱۳۲۳ در تنکابن از پدری تهرانی و مادری ساروی) خواننده ایرانی است. از جمله آثار معروف غانم می‌توان «گل گلدون من»، «سیب»، «مرد من»، «پرنده» و «قلک چشات» را نام برد.
سیمین غانم در سال ۱۳۲۳ از پدری تهرانی و مادری ساروی در شهر تنکابن زاده شد. او از ۹ سالگی در جشن‌های مدرسه می‌خواند. غانم در سال ۱۳۴۱ در مسابقه‌های آموزشگاه‌های ایران در رشتهٔ آواز اول شد.
پدر سیمین غانم رئیس دارایی شمال بود. البته بعدها به کار تجارت مشغول شد ولی در زمان تولد سیمین رئیس دارایی بود و از تهران به تنکابن منتقل شده بود. سیمین غانم حدود هشت سالش بود که به تهران بازگشتند. سیمین غانم دختر خاله تورج شعبانخانی است.
نخستین اجرای تلویزیونی سیمین غانم ترانهٔ «موج خروشان» با تنظیم مرتضی حنانه و تهیه عباس زندی در سال ۱۳۴۷ بود.

پایان پیام

 

کد خبر : 9175 ساعت خبر : 9:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9175
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات