مهران مدیری و کار تازه

پایگاه خبری گلونی و رویدادهای هنری در دومین روز آذرماه:

یک: سری دوم سریال «در حاشیه» به کارگردانی مهران مدیری برای پخش از شبکه سه سیما در حال ساخت است و جز پنج بازیگر اصلی بیشتر از بازیگران ناشناخته بهره گرفته است. امیرمهدی ژوله سرپرست نویسندگان سریال «در حاشیه» است و این سریال به تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی و کارگردانی مهران مدیری در حال تولید است.

دو: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با انتشار اطلاعیه‌ای، نتایج رتبه‌بندی روزنامه‌های کشور را اعلام کرد. این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های اعلام شده در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و در بازه زمانی نیمه‌ دوم سال ٩٣ صورت گرفته است. گزارش مفصل این رتبه بندی و اسامی روزنامه‌ها را اینجا بینید.

سه: دکتر اسماعیل امینی، نویسنده، طنز‌پرداز و استاد دانشگاه از کم توجهی سازمان صدا و سیما به محتوا و ادبیات برنامه‌های رادیو و تلویزیون و کم‌توجهی به ادبیات فارسی انتقاد کرد. شاعرِ کتاب «نشر اکاذیب» گفت: در سازمان صدا و سیما برای همه چیز غیر از نویسنده خرج می‌کنند، یعنی شاید‌‌ همان میکروفونی که آقا و یا خانم گوینده به وسیله آن با بینندگان و یا شنوندگان حرف می‌زند چندین میلیون تومان ارزش داشته باشد اما متنی که می‌خوانند دو ریال هم نیارزد.
این منتقد و نویسنده ادبی اضافه کرد: من امیدوارم در ماه‌های آینده مدیران رسانه ملی به موضوع فرهنگ و زبان فارسی اهمیت بیشتری بدهند و طوری عمل کنند که دیگر ما به این نکته اشاره نکنیم که اولین جایی که زبان غلط فارسی در آن ارائه می‌شود رادیو و تلویزیون است. گفتگوی کامل را اینجا بخوانید.

اما دو خبر از تئا‌تر:
چهار: بلیت نمایش «تهران بی‌تو» به کارگردانی احمد کچه چیان که اجرای خود را از ۲۶ آبان ماه در تماشاخانه باران آغاز کرده است از دیروز اول آذر ماه تا پایان هفته به دانشجویان با تخفیف ۵۰ درصدی ارایه می‌شود. همچنین افرادی که به صورت گروهی و از ۴ نفر به بالا اقدام به خرید بلیت این اثر نمایشی کنند، نیز می‌توانند از تخفیف ۴۰ درصدی برای دیدن این نمایش بهره‌مند شوند.
نمایش «تهران بی‌تو» نوشته فواد مخبری است و از سه‌شنبه ۲۶ آبان ماه تا دوشنبه ۳۰ آذر هر روز ساعت ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است. محسن رستگار، فواد مخبری و بیتا معیریان در نمایش «تهران بی‌تو» ایفای نقش می‌کنند.
«تهران بی‌تو» پیش از این در جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر به صحنه رفته و جایزه بهترین طراحی صحنه را دریافت کرده است.

پنج: جواد مولانیا بازیگر تئا‌تر و مجری تلویزیون درباره اولین تجربه کارگردانی‌اش در حوزه تئا‌تر گفت: «این نمایشنامه سه مساله مهم را مطرح می‌کند که در حال حاضر دغدغه جوامع مختلفی از جمله ایران است. مساله زن، بحران خانواده و مسایل اقتصادی مضامینی است که در این نمایشنامه مدنظر قرار داده شده است و من نیز در کارگردانی آن‌ها را مورد توجه قرار داده‌ام. موضوع فمنیسم نیز در زمان نگارش نمایشنامه مورد توجه ایبسن بوده و حتی جنبش‌هایی را نیز در آن زمان سبب شده که در این نمایش نیز مورد توجه قرار گرفته است. از همه بانوان دعوت می‌کنم که به دیدن این اثر نمایشی بنشینند.»
خانه عروسک از ۲۳ آذرماه تا ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۷: ۳۰ مه‌مان سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران خواهد بود. همچنین آزاده زارعی در نقش کریستین و فریدون محرابی در نقش گروکشتاد در نمایش «خانه عروسک» به کارگردانی جواد مولانیا ایفای نقش خواهند کرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: انوشه میرمجلسی

کد خبر : 8845 ساعت خبر : 9:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8845
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات